برگزاری جشنواره بزرگ قایق‌های بادبانی با استقبال ویژه خانواده‌های بوشهری

بوشهر-ایرنا- اجشنواره بزرگ قایق‌های بادبانی با حضور پرشور خانواده‌های بوشهری در ساحل خلیج فارس (محدوده پارک باسیدون) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز دوشنبه در خصوص برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان بوشهر با سابقه دیرینه در عرصه تجارت دریایی، فرصتی مغتنم برای یادآوری این سابقه درخشان را در هفته دریانوردی فراهم می‌کند.

محمد شکیبی‌نسب افزود: با توجه به ظرفیت‌های مهم نهفته در حوزه دریا و دریانوردی، برگزاری جشنواره‌های ساحلی مانند قایق‌های بادبانی اقدام مهمی برای معرفی ظرفیت‌های دریا به هم‌استانی‌ها و افزایش نقش‌آفرینی آنان در این عرصه است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره در ساحل، همراه با پاک‌سازی ساحل، از برنامه‌های مهم و راهبردی برای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست دریایی است.

شکیبی‌نسب یادآور شد: در همین راستا، در پنجشنبه هفته جاری غرس درخت حرا در محدوده مجتمع بندری نگین بوشهر و همچنین پاک‌سازی ساحل روستای هلیله برگزار می‌شود.

وی گفت: برپایی نمایشگاه دریا و دریانوردی در ساختمان برج بندر بوشهر، جشنواره غذاهای دریایی و برگزاری همایش روز دریانوردی از دیگر برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای پاسداشت هفته جهانی دریانوردی است.

بیشتر بخوانید

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان شاغل دستگاههای اجرایی بوشهر

جشنواره ورزش های آبی بوشهر

رئیس هیات قایق‌های بادبانی استان بوشهر نیز گفت: این هیات برای ترویج و توسعه قایق بادبانی به طور ویژه روی سنین پایین متمرکز شده که حاصل آن گرایش شمار قابل توجهی از نوجوانان به این رشته جذاب و مفرح است.

مهران راویان افزود: برگزاری جشنواره قایق‌های بادبانی و همچنین نقاشی کودکان با موضوع دریا و دریانوردی و پرواز بادبادک‌ها در ساحل با استقبالی مثال‌زدنی در بوشهر برگزار شد که این نشان از ارتباط دیرینه و ناگسستنی ساحل‌نشینان هم‌استانی با حوزه دریا و دریانوردی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha