قیمت گوشت قرمز در بازار تبریز روند نزولی دارد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با توجه به فراوانی تولید دام در داخل کشور و افزایش کشتار روزانه در این کشتارگاه، قیمت گوشت قرمز در بازار تبریز روند نزولی به خود گرفته و رو به تعدیل است.

«کریم قدرتی»، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه کمبودی در تولید گوشت قرمز گوسفندی و گاوی در منطقه وجود ندارد، افزود: کشتار دام در حد تامین نیاز جامعه در این کشتارگاه انجام و از طریق قصابی ها و فروشگاه های این سازمان عرضه می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون به طور متوسط روزانه ۸۵ تا ۹۰ راس دام سنگین (گوساله) و ۲۵۰ تا ۳۰۰ راس دام سبک (گوسفند) در این مجموعه کشتار می شود و میزان کشتار روزانه دام سبک از مهر ماه امسال نسبت به ماه های گذشته بیش از ۱۰۰ راس افزایش یافته است.

میزان کشتار روزانه دام سبک از مهر ماه امسال نسبت به ماه های گذشته بیش از ۱۰۰ راس افزایش یافته است.

قیمت گوشت قرمز در بازار تبریز روند نزولی دارد

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: در فروشگاه های مرکزی سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز هر روز به غیر از جمعه ها، عرضه گوشت قرمز گوساله نر جوانه، بره گوسفند نر و گوشت گرم تنظیم بازار و آلایش خوراکی شناسنامه دار به قیمت مناسب و مصوب عرضه می شود.

قدرتی، با بیان اینکه عرضه گوشت در این مراکز از صبح ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲ شب انجام می شود، ادامه داد: گوشت قرمز گوساله و گوسفند در این مراکز حداقل با ۱۰ درصد تخفیف نسبت به بازار عرضه می شود.

وی با تاکید بر افزایش میزان تولید دام در داخل کشور به ویژه این منطقه، یادآور شد: در شرایط کنونی افزایش واردات گوشت قرمز تنظیم بازار موجب متضرر شدن دامداران می شود و برای پیشگیری از این وضعیت، دولت می تواند با خرید از دامداران داخلی و تخصیص یارانه واردات گوشت قرمز به تولیدکنندگان داخلی از آنان حمایت کند.

در شرایط کنونی افزایش واردات گوشت قرمز تنظیم بازار موجب متضرر شدن دامداران می شود و برای پیشگیری از این وضعیت، دولت می تواند با خرید از دامداران داخلی و تخصیص یارانه واردات گوشت قرمز به تولیدکنندگان داخلی از آنان حمایت کند.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: در ماه های اخیر به علت افزایش قیمت گوشت قرمز تولید داخل، تقاضا برای خرید این کالا کمتر شده است و مردم بیشتر به سراغ گوشت وارداتی تنظیم بازار رفته اند اما با ادامه روند نزولی قیمت گوشت تولید داخل، تقاضا برای خرید گوشت دام داخلی افزایش خواهد یافت.

قدرتی با تاکید بر اینکه مردم نگران تامین گوشت قرمز نباشند، افزود: عرضه دام داخلی و کشتار در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، فروشگاه شماره یک سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در جاده آذرشهر بعد از پلیس راه، کیلومتر هفت جاده پیاذر بعد از روستای تازه کند نرسیده به روستای ساتلو در داخل مجموعه کشتارگاه و فروشگاه شماره ۲ در فلکه گلشهر به طرف بیمارستان شهدا در مجاورت برج شهران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha