بیش از ۷۱۳ تن فراورده غیربهداشتی در خراسان رضوی ضبط شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۷۱۳ هزار و ۳۹۶ کیلوگرم فراورده غیربهداشتی و بی‌هویت در نیمه نخست امسال در مراکز عرضه استان، شناسایی و ضبط شد.

دکتر سیدمحمدمهدی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بازرسان و ناظران این اداره‌کل ۶۴ هزار بازدید از واحدهای عرضه فروارده های خام دامی را در شهرستان‌های مختلف استان ثبت کردند.

وی اظهار کرد: بررسی‌های نظارتی انجام شده حاکی از آن است که عرضه فراورده های فاقد هویت، گوشت چرخ کرده از پیش چرخ شده و دیگر فراورده های تاریخ‌مصرف گذشته بیشترین شمار تخلفات بهداشتی را در جریان عرضه محصولات دامی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال مجموعا هفت هزار و ۵۶۳ تخلف بهداشتی در استان شناسایی شده است، گفت: تعداد ۹۱ واحد عرضه فراورده های خام دامی پلمب و ۴۹۱ پرونده تخلف به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

این مسوول در دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در این مدت ۶۰۶ مورد نمونه برداری از محصولات عرضه شده انجام شده و ۱۴۵ تن و ۵۶۱ کیلوگرم فراورده غیربهداشتی معدوم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha