بارش‌های رگباری و کاهش دما در راه آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش های رگباری توام با رعد و برق از روز جمعه استان را فرا می گیرد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی آخرین نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی استان با حاکمیت الگوهای پایدار منطقه تا اواخر هفته جاری جوی پایدار در استان حاکم است اما از اواخر وقت روز جمعه با عبور امواجی از تراز میانی جو افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی این مدت انتظار می رود کاهش نسبی دما هم رخ دهدکه لازم است شهروندان و به ویژه کشاورزان تدابیر لازم را برای کاهش خسارت ها مد نظر داشته باشند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته کمینه دمای ارومیه مثبت ۱۱ و بیشینه نیز ۲۷ درجه سانتی گراد گزارش شد؛ شهرستان تکاب با مثبت پنج درجه سانتی گراد سردترین و شهرستان مهاباد با ۳۰ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی بودند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در ۱۰ روز اخیر شاهد بارندگی های مستمر و متناوبی بود که باعث خوشحالی کشاورزان در اغاز کشت پاییزه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha