نیویورک‌تایمز: برخی مقامات ارشد اسرائیلی با تشدید تنش‌ها با حزب الله مخالفند

تهران-ایرنا- چند مقام سابق و کنونی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «نیویورک‌تایمز» با اشاره به این که رویکرد تشدید حملات علیه لبنان از سوی ژنرال‌های جنگ طلب در اسرائیل هدایت می شود تاکید کردند برخی مقامات ارشد این رژیم افزایش تنش‌ها علیه حزب الله را به سود اسرائیل نمی‌دانند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از «نیویورک‌تایمز»، این مقام‌های اسرائیلی تاکید کرده‌اند که اهداف نهایی از حمله به حزب الله همچنان نامشخص است.

این گزارش افزود: مقام‌های فعلی و سابق اسرائیل گفته‌اند در حالی که برخی از ژنرال‌های جنگ‌طلب فکر می‌کنند که می‌توان حزب الله را مجبور به عقب‌نشینی کرد، برخی دیگر در دولت (کابینه رژیم صهیونیستی) معتقدند که اسرائیل باید قبل از گسترش جنگ علیه حزب الله با حماس در مورد آتش بس و بازگشت اسرا به توافق برسد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، با پیشنهادهای مختلف در مورد آتش‌بس مخالفت کرده است.

نیویورک تایمز افزود: سه مقام فعلی و سابق اسرائیلی تاکید کرده‌اند تصمیم برای تشدید تنش علیه حزب الله با مخالفت شدید برخی از مقامات ارشد این رژیم مواجه شده است، آنها نگران این هستند که چنین اقداماتی منجر به جنگ همه جانبه و درگیری‌های بیشتر در منطقه شده و راه را برای بازگشت اسرائیلی‌ها به شمال دشوار کند.

این گزارش تاکید کرد: حزب الله از سال گذشته برای همبستگی با حماس و مخالفت با جنگ اسرائیل علیه غزه، شمال اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است. سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، گفته است تا زمانی که اسرائیل و حماس به توافقی برای پایان جنگ غزه نرسند، این گروه حملات خود به سمت اسرائیل را متوقف نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha