طرح تغییر ساختار مزارع پرورش میگوی هرمزگان در مرحله کارشناسی است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: طرح و برنامه تغییر ساختار و افزایش بهره‌وری مزارع پرورش میگو استان پس از پیشنهاد شیلات از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهیه و ارایه شده و در حال بررسی و کارشناسی است.

به گزارش ایرنا، مسعود بارانی روز چهارشنبه در پنجمین نشست کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی استان هرمزگان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، این طرح به زودی به صورت آزمایشی در مزارع میگوی شهرستان‌های استان هرمزگان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی پیگیری مسایل مربوط به بیمه مزارع میگو را نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست با حضور کارشناسان و نمایندگان بیمه عنوان کرد و گفت: امید داریم با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده، هرچه سریع‌تر شاهد بیمه مزارع پرورش میگو به شکل مطلوب و مورد انتظار در استان باشیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین با تاکید بر اهمیت بررسی پی درپی مسایل و مشکلات مراکز تکثیر میگو، مزارع پرورش میگو و افزایش تعامل در راستای تولید پایدار، اظهار کرد: برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای تولید پایدار، پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید از مهم‌ترین مواردی است که باید پیوسته پیگیری شود.

بارانی با اشاره به لزوم بررسی مشکلات بیمه مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو، تصریح کرد: رفع موانع بیمه آبزیان باید در اولویت قرار گرفته تا شاهد این باشیم که تمامی سرمایه گذاران به نحو احسن از آن سود ببرند که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

طرح تغییر ساختار مزارع پرورش میگوی هرمزگان در مرحله کارشناسی است

مدیرکل دفتر امور میگو و سایر آبزیان شیلات هرمزگان نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات خوب استان در راستای تغییر ساختار مزارع میگو، گفت: نظرات و پیشنهادات تمامی اعضای کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی استان در خصوص طرح تغییر ساختار مزارع میگو تهیه و ارایه شده است و به زودی طرح نهایی توسط سازمان شیلات جمع بندی و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وحید معدنی در خصوص رفع مشکلات بیمه مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو در هرمزگان نیز عنوان کرد: در آینده نزدیک با حضور مسوولان و کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی مرکز در استان مشکلات بیمه بررسی و رفع شود.

استان هرمزگان با وجود افزون بر ۹۰ واحد صنایع شیلاتی، بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، افزون‌بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، وجود بیش از ۲۴ مرکز تکثیر میگو، بیش از ۴۰ هزار نفر صیاد و با صیدی بیش از ۳۶۰ هزار تن جایگاه ویژه ای را در فعالیت‌های شیلاتی را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha