مصر، اردن و عراق: شورای امنیت در قبال توقف جنگ غزه مسئولیت پذیر باشد

تهران - ایرنا - وزیران خارجه مصر، اردن و عراق از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل خواستند که مسئولیت های خود را برای توقف جنگ غزه انجام دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه الاسبوع مصر، وزیران امور خارجه مصر، اردن و عراق در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

براساس این گزارش، وزیران خارجه کشورهای یاد شده در این دیدار مشترک درباره اقدامات انجام شده در چارچوب ساز وکار همکاری سه جانبه و مهیا کردن نشست سه جانبه رهبران سه کشور در قاهره گفت و گو کردند.

وزرای مصر، اردن و عراق درباره درگیری خطرناک جاری در منطقه تبادل نظر کرده و بر توقف این درگیری از طریق توقف حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکید داشتند.

وزرای یاد شده همچنین ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکید کردند که رژیم اسرائیل منطقه را به سمت یک جنگ همه جانبه سوق می دهد.

آنها از جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواستند که مسئولیت های خود را برای توقف جنگ به عهده بگیرند.

وزیران خارجه مصر، اردن و عراق اشاره کردند که مسئولیت کامل این اوضاع خطرناک که پیامدهای جدی برای کل منطقه در پی خواهد داشت برعهده رژیم صهیونیستی است.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

در واکنش به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، حزب الله لبنان از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون با اعلام حمایت از مردم غزه و گروه‌های مقاومت فلسطین، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده‌ و اعلام کرده است که توقف عملیات حزب الله علیه نظامیان رژیم صهیونیستی منوط به توقف حملات این رژیم علیه ساکنان غزه است.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حملات وحشیانه خود به جنوب لبنان که تاکنون صدها شهید و مجروح به همراه داشته را افزایش داده و هدف از حملات خود به جنوب لبنان را بازگردادن هزاران شهرک نشین آواره به خانه های خود در شمال فلسطین اشغالی عنوان کرده است. حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که شهرک نشینان صهیونیست تنها زمانی قادر خواهند بود به خانه های خود برگردند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پایان یابد.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

به رغم افزایش نگرانی‌های جهانی درباره فاجعه انسانی و کشتار بی رحمانه مردم غزه و لبنان درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی به ویژه آمریکا نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha