گرد و خاک دید رانندگان در جاده ترانزیتی مشهد- سرخس را کاهش داد

مشهد- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک ظهر امروز، چهارشنبه سبب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی مشهد- سرخس شده است.

یوسف بنی اسدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده پدیده گردو خاک و کاهش دید از سرخس تا کیلومتر ۴۰ این جاده ترانزیتی به سمت مشهد است.

وی گفت: ترد در دیگر جاده های استان خراسان رضوی به صورت عادی و روان جریان دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: وضعیت کیفیت هوا (AQI) در شهر سرخس حوالی ساعت ۱۱ عدد ۱۳۷ بوده که البته این شاخص از صبح امروز تاکنون نوسان داشته و از زیر ۱۰۰ تا بالای ۲۱۰ نیز متغیر بوده است.

محمد ملتجی افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع گردو خاک و توفان در منطقه و البته وزش باد کنونی در سطح شهرستان، پیش بینی می شود کیفیت هوا و گردوخاک در شهرستان رو به افزایش باشد.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ پی. اس. آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

همچنین اعداد بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ پی. اس. آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی. اس. آی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ در حالت اضطرار و بیشتر از ۳۰۰ نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha