۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 5678
کد خبر: 85607310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولد ۳۶ نوزاد قزوینی در هر شبانه روز

قزوین - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: بر اساس آمارهای مرکز رصد جمعیت ثبت احوال در ۶ ماه نخست امسال در هر شبانه روز ۳۶ نوزاد در این استان متولد شده اند.

علیرضا افسری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ در قزوین ۶ هزارو ۵۳۴ مورد تولد به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: طی مدت یاد همچنین سه هزار و ۳۵۵ نوزاد پسر و سه هزار و ۲۷۹ نوزاد دختر متولد شده که با توجه به آمارهای مرکز رصد جمعیت اداره کل ثبت احوال استان نسبت جنسی ولادت در ۶ ماهه اول امسال به ازای ۱۰۰ ولادت دختر، ۱۰۶ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

ثبت سه هزار و ۳۷۰ ازدواج در ۶ ماه نخست امسال

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۳۷۰ ازدواج در استان قزوین به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه هزار و ۳۷۳ مورد بود تغییر چندانی نداشته است، براساس آمار میانگین اختلاف سن زوج ها در زمان ازدواج ۵.۷ سال ثبت شده است.

وی بیان کرد: میانگین سن اولین ازدواج مردان ۳۱.۸ سال بوده و میانگین سن اولین ازدواج زنان نیز ۲۶.۶ سال است و تعداد سه هزار و ۷۷ ازدواج در مناطق شهری و ۲۹۳ ازدواج در مناطق روستایی قزوین صورت گرفته است.

افسری با اشاره به میزان طلاق در ۶ ماه نخست امسال در قزوین، اضافه کرد: طی این مدت یک هزار و ۵۵۳ مورد طلاق به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۳۲۷ مورد بود به میزان ۵.۹ درصد رشد داشته است .

به گفته وی، میانگین سن طلاق مردان ۳۹.۴ سال و میانگین سن طلاق زنان نیز ۳۴.۴ سال بوده و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق ۱۲ سال است.

ثبت ۳۹۷۹ مورد فوتی در ۶ ماه نخست امسال

افسری خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال سه هزار و ۹۷۹ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه هزار و ۵۸۹ مورد بود، ۱۰.۹ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل ثبت احوال قزوین اضافه کرد: میانگین سن فوت مردان استان ۶۴.۸ سال و میانگین سن فوت زنان نیز ۷۱.۸ سال به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha