برگزاری دومین رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس

تهران- ایرنا- دومین دوره رالی تور گردشگری خانوادگی خزر تا خلیج فارس، ششم مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری در استان گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، دومین دوره رالی تور گردشگری خانوادگی خزر تا خلیج فارس همزمان با هفته گردشگری با شرکت بیش از ۸۰ نفر از علاقه‌مندان به فعالیت‌های اتومبیلرانی و با حضور حدود ۳۰ دستگاه خودرو دودیفرانسیل با همکاری «شرکت مدیریت رویداد آریانا» و همراهی «جی تی تایر» در مسیر کریدور شمال به جنوب ایران برگزار می‌شود.

مسافت مسیر برگزاری این رالی که طولانی‌ترین و بزرگترین رالی ایران نام گرفته است، حدود ۲۶۰۰ کیلومتر خواهد بود و طی آن شرکت‌کنندگان از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، یزد و هرمزگان عبور خواهند کرد.

مقصد نهایی این دوره از رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس، بندرعباس خواهد بود و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه سفر شرکت‌کنندگان قرار دارد.

این رویداد روز ششم مهرماه ۱۴۰۳ از محل سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان منطقه آزاد انزلی آغاز می‌شود و روز ۱۳ مهر در بندر عباس به پایان می‌رسد.

تداوم و تثبیت نام خلیج همیشه فارس در حافظه تاریخی دنیا، معرفی جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در سطح کشور و همچنین ترویج سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهمترین اهداف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان برگزار کننده و «جی تی تایر» و «فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر می» به عنوان حامیان برگزاری این رالی گردشگری است.

دومین رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به منظور غنای بیشتر، شامل بخش‌های جنبی از جمله برگزاری مراسم و برنامه‌های متنوع با حضور هنرمندان بزرگی همچون سالار عقیلی در بندرانزلی، شیراز، اصفهان و بندرعباس، برگزاری مراسم استقبال از سوی حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری استان‌ها، برپایی جشنواره و مسابقه آشپزی در سفر، کویرگردی، قشم‌گردی و ... و خواهد بود.

علاقه‌مندان برای آگاهی از جزییات این رویداد و پیگیری اخبار و برنامه‌های این رالی می‌توانند به وب سایت www.khazartakhalijfars.com و یا صفحه @khazartakhalijfars در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha