استاد دانشگاه پاکستان: دیپلماسی صلح‌جویانه پزشکیان توپ را به زمین آمریکا و اروپا انداخت

اسلام‌آباد - ایرنا - استاد مطالعات راهبردی دانشگاه «فورمن کریستین» در پاکستان، اظهارات رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل متحد درباره مراوده با جهان در جایگاه برابر و احترام متقابل را صریح و حق مشروع تهران برای تامین منافع ملی خود ارزیابی و تاکید کرد: حال توپ در زمین اروپا و آمریکا است و آنان باید فضای عادلانه برای مذاکره با ایران را فراهم کنند.

خانم زمرد اعوان روز چهارشنبه طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد پیرامون سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: دیپلماسی رئیس جمهور جدید ایران در نیویورک بار دیگر مهر تاییدی بر رویکرد صلح جویانه همیشگی ایران می زند که بیانگر عقلانیت آنان در برابر زیاده‌خواهی کشورهای غربی می باشد.

وی افزود: آقای پزشکیان به درستی و با درایت خاص مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره آینده روابط با غرب و آمریکا را تبیین و در حقیقت مسیر آتی برای هرگونه مذاکره چه در بحث هسته‌ای، اقتصادی، تحریم‌های یکجانبه و تنش‌های خاورمیانه را برای طرف‌های غربی ترسیم کرد.

استاد مطالعات راهبردی و علوم اجتماعی دانشگاه فورمن کریستین شهر لاهور اظهار داشت: آقای پزشکیان از آمادگی ایران برای مراوده با جهان از جایگاه برابر و احترام متقابل سخن گفت که یعنی غرب باید به جای دورویی و کارشکنی، فضای مساعد برای مکالمه و رفع سوء تفاهم ها را ایجاد کند لذا این دیپلماسی صلح جویانه آقای پزشکیان توپ را به زمین غربی‌ها انداخته است.

وی تاکید کرد: این یعنی اروپا و آمریکا باید اعتماد جمهوری اسلامی ایران را جلب کند و به جای رعب و وحشت برای طرف مقابل و یا خصومت پراکنی، تلاش‌ها در جهت صلح و آرامش را تخریب نکند.

این استاد مطالعات راهبردی و علوم اجتماعی دانشگاه فورمن کریستین شهر لاهور گفت: این اولین باری نیست که سران دولت‌ها در ایران جبهه غرب از جمله آمریکا را به تعامل و مذاکره دعوت می کنند. ایران حتی با طالبان افغانستان که سابقه تاریکی در روابط دو طرف دارد، حاضر به گفت‌وگو شد و به کسب منافع خود پرداخت؛ حال توپ در زمین اروپا و آمریکا است و بجای فرافکنی و فشار بر ایران باید در مسیر درست گام بردارند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که آمریکایی‌ها در طول تاریخ همواره علیه نظام ایران، تحریک مردم، پشتیبانی از عناصر خارجی و سوء استفاده از مقوله حقوق بشر و آزادی اجتماعی دست به توطئه زده اند و اکنون نیز اگر صادقانه خواستار حل مسائل با تهران هستند، باید دست از خصومت برداشته و به مسائلی همچون کنترل افسارگسیختگی [رژیم] اسرائیل و توقف جنایات علیه فلسطین رسیدگی کنند.

این استاد پاکستانی افزود: تخلف در اجرای برجام، اعمال تحریم‌های ناعادلانه، ایران‌ستیزی، آسیب به منافع تهران در منطقه و فریاد دروغین برای مردم این کشور از جمله اقدامات منفی است که آمریکایی‌ها علیه ایران و مردم آن مرتکب شده اند؛ لذا توقف این توطئه ها و ایجاد فضای مساعد و عاری از فریب و ریاکاری توسط غرب و آمریکا، اجتناب ناپذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha