۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85607530
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معاون استاندار زنجان: جشنواره ملی آش به نحو مطلوب برگزار شود

زنجان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به نهایی شدن ثبت ملی جشنواره آش ایرانی در تقویم ملی کشور، گفت: با بهره‌گیری از تجارب برای برگزاری مطلوب این جشنواره و جذب بیشتر گردشگران به استان تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی شهامی روز چهارشنبه در نشست برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان زنجان با بیان اینکه برگزاری این رخدادها به ویژه جشنواره آش در فصل بهار اثرگذاری بهتری دارد، افزود: برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این رخدادها استفاده از تجارب سال‌های گذشته اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری و میراث فرهنگی طی سال‌های گذشته، تجارب فراوانی را برای برگزاری این جشنواره ها کسب کرده اند، اظهار داشت: اجاره غرفه های جشنواره و ورود حامیان مالی بخش خصوصی می‌تواند به برگزاری بهتر نمایشگاه منجر شود.

این مسوول با بیان اینکه برندسازی این رخدادها به ویژه جشنواره آش ایرانی به میزبانی زنجان از ابعاد مختلف مهم است، ادامه داد: بنا بر اعلام اداره میراث فرهنگی استان زنجان، پوستر جشنواره آش ایرانی دهم مهرماه با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری رونمایی خواهد شد و از سوی دیگر ثبت نهایی این رخداد در شورایعالی انقلاب فرهنگی و در تقویم رسمی کشور اهمیت آن را صد چندان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ثبت ملی این رخداد به تصمیم گیری‌ درخصوص برگزاری بهتر این جشنواره در سال‌های آتی کمک می کند، افزود: هزینه کرد استان در این بخش موجب درآمدزایی بیشتر برای استان خواهد شد.

شهامی با بیان اینکه از سال‌های آینده با توجه به ثبت ملی جشنواره ملی آش باید زیرساخت‌های استان برای اسکان گردشگران و مسافران تقویت شود، افزود: هدف اصلی برگزاری این رخدادهای فرهنگی جذب گردشگر و درآمدزایی برای استان است.

وی با بیان اینکه در بحث پارکینگ خودروها همواره معضلات و مشکلاتی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: معمولا در برگزاری این جشنواره ترافیک شدیدی در محل برگزاری برنامه ایجاد می شود که افزایش محدوده پارکینگ و تقویت زیرساخت‌های آن می‌تواند معضلات را کاهش دهد.

معاون استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، گفت: اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها می‌تواند به جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در استان منتهی شود.

هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha