مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل منطقی و چارچوب‌دار بود

قصرشیرین- ایرنا- یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل منطقی، چارچوب‌دار و متناسب با شرایط، نیازها و وضعیت فعلی کشور بود و دکتر پزشکیان از این تریبون استفاده خوبی کرد.

شهریار حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل، افزود: دکتر پزشکیان در سخنان خود به تاریخ ایران اسلامی از گذشته تا به حال اشاره ای داشت و جهانیان را دعوت کرد تا به تاریخچه این ملت و کشورمان نگاهی بیندازند که ما در طول تاریخ آغازگر هیچ جنگی نبوده‌ایم.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور در سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که ملت و کشور ما در تمام جنگ ها همیشه مدافع بوده و این بحث خوبی بود که دکتر پزشکیان به آن پرداخت و چهره ایران اسلامی را برای دنیا به خوبی نشان داد و معرفی کرد.

نماینده سابق مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همچنین رئیس جمهور کشورمان با اشاره به عملکرد رژیم صهیونیستی جنایات این رژیم را محکوم و بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حزب الله لبنان تاکید کرد.

حیدری ادامه داد: نکته حایز اهمیت دیگری در سخنان رئیس جمهور این بود که وی از این تریبون استفاده کرد و از جهانیان و به خصوص همسایگان کشورمان برای ارتباط با ایران به خصوص در بحث توسعه ای در صورت تمایل آن ها دعوت کرد و مواضع بسیار چارچوب‌دار و منطقی و متناسب با شرایط و نیازها و وضعیت کشور اتخاذ کرد.

عضو سابق کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین رئیس جمهور بر آمادگی کشورمان برای مذاکرات برجام در این تریبون استفاده کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از مذاکره فرار نکرده و اکنون هم مجدد آمادگی برای مذاکره دارد.

حیدری اضافه کرد: در واقع بالاترین مقام اجرایی کشورمان رسما اعلام کرد اکنون حاضر به مذاکره در صورت رعایت و حفظ شان کشور، ملت و چارچوب های جمهوری اسلامی هستیم و توپ در زمین طرف های برجامی است.

وی گفت: به اعتقاده بنده رئیس جمهور در بحث برجام و رفع تحریم ها موضع خوبی گرفت و اگر در آینده از طرف های برجام استقبالی برای این موضوع نشد و یا آن ها تمایلی در این خصوص نداشتند دیگر حرفی برای توجیه ندارند چون کشور ما رسما اعلام آمادگی کرده و قاعدتا اکنون توپ در زمین طرف های برجامی است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور شب گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند اظهار داشت: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha