۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85607540
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حدود هفت هکتار اراضی ملی در گیلان رفع تصرف شد

۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85607540
حدود هفت هکتار اراضی ملی در گیلان رفع تصرف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۶۸ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال در بخش رحمت آباد بلوکات شهرستان رودبار واقع در جنوب استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحمت آباد بلوکات شهرستان رودبار، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۶۸ هزار مترمربع از اراضی ملی را با سندسازی جعلی به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی محصور کرده ‌است.
فرمانده انتظامی گیلان از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره به جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی موردنظر با حکم قضائی، بیان‌ داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی از طریق سامانه فوریت های ۱۱۰ پلیس اطلاع رسانی کنند.

کشف بیش از ۴۵۰ گرم شیشه در رشت

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی رشت از شناسایی و دستگیری قاچاقچی موادمخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی این فرد بیش از ۴۵۹ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

سرهنگ عیسی روشن قلب اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر که یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است، نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با نیروی انتظامی است.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای مقابله با سوداگران مرگ و در پی دریافت خبر فعالیت فردی در امر توزیع موادمخدر در رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت اضافه کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات نامحسوس و تحقیقات فنی، محل تردد خودروی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی نسبت به توقیف و بازرسی از خودروی وی اقدام کردند.

سرهنگ روشن قلب خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودرو، ۴۵۹ گرم شیشه به همراه ۲ دستگاه ترازوی توزین که به طرز ماهرانه‌ای داخل رکاب خودروی متهم جاساز شده بود، کشف و متهم دستگیر شد که در این رابطه متهم ۲۸ ساله پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha