واقعیت خسارت های زیست محیطی معادن مازندران بسیار جدی است

ساری- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه تا ۸۵ درصد فعالیت معادن شن و ماسه استان غیر استاندارد است، گفت: تاکید می کنم واقعیت خسارت های زیست محیطی معادن استان بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عطاالله کاویان عصر چهارشنبه در جلسه شورای معادن مازندران تصریح کرد : امروز طبق بررسی‌های کارشناسی، آلودگی هوای محور هراز ناشی از گرد و خاک از فعالیت معادن شن و ماسه ، دایمی شده است.

وی با ذکر این نکته که این معادن با مجوز برداشت ۶ ماهه به فعالیت ۱۰ ساله رسیدند، ادامه داد: هم اکنون بیشتر معادن شن و ماسه مازندران به دلیل خسارت های زیست محیطی در مرحله توقف و پلمب قرار دارند.

مدیر کل محیط زیست مازندران تاکید کرد، معادن شن و ماسه حداقل الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند.

کاویان با اشاره به این که بهره‌برداری از معادن شرط و مقرراتی دارد که باید عملی شود، گفت:نگرانی زیست محیطی ناشی از فعالیت های معادن مازندران برای همه مردم بومی و مسافران بسیار جدی است.

طبق آمار رسمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران اکنون ۲۰۶ واحد معدنی در استان وجود دارد که ۱۴۴ واحد فعال و ۶۲ واحد غیر فعال است.

بنابر این گزارش، پهنه اکتشافی معادن مازندران ۱۲ هزار متر مکعب برابر با ۵۱ درصد از مساحت استان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر این نکته که باید برای تمدید پروانه بهره‌برداری معادن استعلام جدید از محیط زیست دریافت شود، گفت: از آن جایی که مرز های محیط زیست در مناطق حفاظت شده به دلایل مختلف تغییر می کند، تمدید پروانه بهره‌برداری معادن باید عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه برای تعیین تکلیف هفت معادنی که در محدوده و کاسه سد هراز در حال ساخت است، مقرر شد تا پروانه این معادن تا قبل از آبگیری سد به صورت محضری تمدید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha