۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 745
کد خبر: 85607569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

با مادران صبر

۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85607569
با مادران صبر

کرمان- ایرنا- هفته دفاع مقدس فرصت و مناسبتی شده که بیشتر از شهیدان، رزمندگان، پدران و مادران شهدا یاد شود؛ مادرانی که برای آنکه لقب و صفتی درخور به آنان بدهیم، واژه کم می‌آوریم و باید گفت که مادران شهدا واژه صبر را به خوبی معنا کردند.

به همین مناسبت دانشگاه پیام نور کرمان میزبان مادران و دیگر ا عضای خانواده شهدا بود؛ جلسه ای که با رونمایی از چند کتاب مرتبط با شهدا نیز همراه شد و حاضران پای صحبت ۲ مادر شهید نشستند.

یکی از مادران چشمش هنوز به در دوخته مانده زیرا فرزندش جاویدالاثر است؛ مادری که در روستایی بسیار دورافتاده که جاده دسترسی ندارد به نام کوه‌جُفتان از توابع شهداد زندگی می کرده و به‌تازگی همراه با خانواده در کرمان ساکن شده اند و شاید کمتر هم نامی از وی و فرزندش شهید جهانشاهی گفته یا شنیده شده باشد.

یا مادر شهید اختراعی که از زیبایی صورت و قد رعنای فرزندی گفت که در کنارش نماند و مادر چنین روایت کرد: برای کشورم تکلیفی که داشتیم، از فرزندم گذشتم.

با مادران صبر
مادر و برادر شهید جهانشاهی

به گزارش ایرنا، این مراسم دیروز(سه شنبه) همزمان با مراسم آغاز سال تحصیلی در تالار عاشورای دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

در این مراسم مادران شهیدان اختراعی و برهانی نژاد در فضایی معنوی و صمیمی به بیان ویژگی های اخلاقی فرزندان دلیر خود پرداختند و نسل جوان را به الگوگیری از این شهیدان گرانقدر فراخواندند.

اجرای تئاتر ماهی های قرمز دریا (روایت غواصان عملیات کربلای ۴) کاری از گروه هنری ستاک کرمان از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود که حال و هوای خاصی به این مراسم بخشید.

حضرت آقا بیان زیبایی در خصوص عظمت صبر مادران شهدا فرموده اند که بازگویی آن در این مقال خالی از لطف نیست.  

 مادر، با این هویّت، با این تشخّص، با این احساس غیر قابل توصیف - که واقعاً احساس مادر نسبت به فرزند اصلاً قابل توصیف نیست و ماها که نمیتوانیم مادر باشیم، اصلاً درک نمیکنیم عظمت این احساس را - با یک چنین احساسی این مادر، هم تحمّل میکند هجرت فرزند خودش را به‌سوی جبهه‌های جنگ، هم تحمّل میکند شهادت او را، هم افتخار میکند. ما در طول این هشت سال دفاع مقدّس و بعد از آن، از مادران، گِله نشنفتیم بلکه به‌عکس، مادرها را حماسی‌تر از بسیاری از پدرها یافتیم.

رونمایی از سه کتاب تازه انتشار یافته در حوزه دفاع مقدس با عناوین "خانه عمه " به نویسندگی صدیقه انجم شعاع، "راز کوچه بن بست" روایتی از شهید اصغر دهقان و کتاب "آخر اسفند" روایت همسر شهید غلامرضا جعفری کرمانی از دیگر برنامه های این مراسم بود که در پایان نیز از خانواده های شهدا با اهدا لوح تقدیر و تندیس مزین به تصاویر شهداء تجلیل شد.

دکتر فاطمه معین الدینی رییس دانشگاه پیام نور استان در سخنانی در این مراسم، مادران و همسران شهدا را مایه افتخار کشور دانست و گفت: بسیار خرسندیم که آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ما با حضور مادران شهدا مزین شده است.

حجت الاسلام محمدحسین صغیرا مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور نیز اظهارداشت: راه و منش شهدا چراغ روشن برای همه نسل‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید با استفاده از فعالیت های علمی و مناسب رسانه ای و فرهنگ ساز، شهدا را به عنوان الگوی نسل جوان معرفی کنیم.

این مراسم با همکاری پیام نور با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، بسیج اساتید، نهاد رهبری در دانشگاه، بسیج کارکنان وگروه جهادی خادمین شهدا برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha