تحقق دولت هوشمند با یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود ممکن می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود ۷۰ تا ۸۰ سامانه در کشور که اتصال به هم ندارند، گفت: تحقق دولت هوشمند با یکپارچه سازی و اتصال آنها ممکن می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علاالدین رفیع زاده» امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان اداری و استخدامی افزود: برای تحقق دولت هوشمند، مشکل در زیرساخت ها، دیتا سنتر و نیروی انسانی نیست، بلکه مشکل نبود یکپارچگی و اتصال سامانه ها به یکدیگر است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی بر ایجاد تعامل و انسجام بین همه دستگاه ها تاکید کرد.

رفیع زاده خاطرنشان‌کرد: به مدیران و کارشناسان حرفه ای و نه فقط علمی در کشور نیاز داریم.

وی گفت: مرکز آموزش دولتی باید نسبت به تربیت مدیران حرفه‌ای اقدام کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: مقرر بود پرداخت ها بر اساس عملکرد و در مسیر بهره وری باشد که هنوز با این موضوع فاصله داریم.

رفیع زاده، دلیل فاصله داشتن را موفق نبودن در اجرا دانست و افزود: با وجود بسترهای قانونی، در اجرا نتوانسته ایم درست عمل کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سیاست گذاری در بالا انجام می شود، گفت: اما در اجرا موفق نیست و جایی که باید نظارت کند تا درست عمل شود سازمان اداری و استخدامی است.

رفیع زاده افزود: نیازمند مدیرانی علمی، باتجربه، متدین و اخلاق مدار هستیم.

وی از تلاش برای اصلاح معیشت پرسنل سازمان خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نیازمند یکپارچگی بین دولت، مجلس و شورای های عالی هستیم، اظهار داشت: قانون تاکید دارد دولت ۱۵ درصد کوچک شود، اما در زمان اجرا ناگهان یک شورای عالی با اقدامی نسنجیده مانع کار می شود.

رفیع زاده افزود: اگر سازمان ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، می توان بهتر عمل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha