نماینده مجلس: رئیس جمهور در سازمان ملل از حقوق مردم ایران دفاع کرد

تهران- ایرنا- نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از حقوق مردم ایران دفاع کرد و عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر را افشا کرد.

عبدالوحید فیاضی روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در راستای مواضع جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: رئیس جمهور در سخنرانی خود ضمن محکومیت جنایات صهیونیست‌ها، مواضع خود و نظام جمهوری اسلامی را در حمایت از مردم مظلوم غزه را به گوش روسای کشورهای جهان رساند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس تاکید کرد: آقای پزشکیان در سخنرانی خود همچنین ضمن اشاره به تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران، از جنایات دولت حاکم بر این کشور که علیه ملت ایران روا داشته می‌شود پرده برداشت و آن را محکوم کرد.

فیاضی خاطرنشان کرد: به طور کل سخنرانی آقای رئیس جمهور در سازمان ملل در راستای دفاع از حقوق ملت ایران، افشای نیات پلید آمریکا و متحدانش در قبال ملت ایران، محکومیت جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه و همچنین افشای عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر بود.

نماینده مجلس: رئیس جمهور در سازمان ملل از حقوق مردم ایران دفاع کرد

وی با اشاره به مواضع رئیس دولت چهاردهم درباره برجام نیز گفت: دکتر پزشکیان در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که ما به تعهدات خود در برجام عمل کرده‌ایم. حال زمان اجرای تعهدات از سوی طرف مقابل است. امروز طرف‌های مقابل در برجام هستند که باید با انجام تعهداتشان حُسن نیت خود را نشان دهند.

این نماینده مجلس افزود: رئیس جمهور با این اظهارات و سخنرانی در ارتباط با برجام، در واقع توپ را به زمین طرف‌های مقابل در این توافق انداخت و آنها را وادار به اجرای تعهداتشان کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران از جنبش های آزادی بخش و مردمی حمایت کرده است که چهار نسل است قربانی جنایات و استعمارگری رژیم اسرائیل بوده اند، ما در کنار مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند، ایستاده ایم و جنایت علیه بشریت را محکوم می کنیم.

وی گفت: جامعه جهانی باید فورا خشونت را متوقف کند و هرچه زودتر آتش بسی دائمی بر قرار گردد و وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان - پیش از آنکه منطقه و جهان را به آتش بکشاند متوقف شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و با جنایت و وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ نمی‌تواند افسانه شکست ناپذیری خود را بازسازی کند طبیعی است که جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده است بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن با دولت‌هایی است که در برابر تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک می ایستند و هنوز نام خود را مدافع حقوق بشر می گذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha