۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85607649
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ایده پردازی حلقه گم شده صنعت گردشگری کیش

۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85607649
ایده پردازی حلقه گم شده صنعت گردشگری کیش

کیش- صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و پرسودترین صنایع جهان به شمار می‌آید و تاثیر گردشگری بر رشد اقتصادی کشورها، افزایش درآمد ارزی و افزایش تولید ناخالص داخلی انکار ناپذیر است؛ اما خلاقیت و ایده پردازی در این صنعت برای افزایش توان رقابتی یک ضرورتی است که در ایران مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش ایرنا، سیاست‌های گردشگری در ایران در حالت کلی به بهره برداری از ظرفیت‌های موجود بسنده می‌کند و کمتر توجهی به افزایش بهره‌وری، تعریف ظرفیت‌های جدید و خلاقیت در این حوزه دارد.

در همین راستا با توجه به اینکه جزیره زیبای به عنوان پیشانی گردشگری ایران مطرح است، خلا وجود خلاقیت در برنامه‌ها و ایده پردازی برای افزایش بهره وری از ظرفیت‌های موجود همراه قابل لمس بوده است؛ به طوری که سرپرست گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ایده پردازی را حلقه گم شده صنعت کردشگری دانست و از مردم خواست تا در ارائه ایده به توسعه این صنعت مشارکت کنند.

مهدی ذوقی با بیان اینکه در تلاش برای پر رنگ کردن بخش خصوصی در صنعت گردشگری کیش هستیم، اظهار کرد: چابکی و ایده پردازی حلقه گم شده صنعت گردشگری است و بخش خصوصی می‌تواند این خلا را جبران کند.

نسل زد جامعه هدف برنامه‌های گردشگری

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری باید منتقل کننده نشاط به جامعه باشد، بیان کرد: در اجرای برنامه‌های گردشگری تمرکز ویژه‌ای به سلیقه نسل زد و جوان خواهیم داشت.

سرپرست گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در تلاشیم تا با اجرای برنامه‌های مطابق با سلیقه جوانان، اثرگذاری بیشتری در نسل زد داشته باشیم.

وی بیان اینکه اعتماد از دست رفته بخش خصوصی به صنعت گردشگری باید احیا شود، افزود: تمامی تلاش خود را برای حمایت و تقویت بخش خصوصی به کار خواهیم گرفت.

ذوقی در ادامه گفت: با شروع فصلی جدید اولین جشنواره «جزیره شاد» با برنامه‌های متنوع و شاد، در جزیره کیش آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت؛ این برنامه برای شادی و نشاط مردم و توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود.

وی این جشنواره را آغازی برای برگزاری برنامه‌های سالیانه گردشگری عنوان کرد و افزود: جشنواره «جزیره شاد» از دیروز دوشنبه آغاز و به مدت دو هفته هر روز از ساعت ۱۹:۳۰ تا پاسی از شب در کنار تالار شهر کیش برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha