بهسازی ۳ معبر پرتردد در غرب پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۹ تهران گفت: طرح الگوی خدمت در معابر استاد معین، طالقانی و شمشیری با هدف جلوگیری از افزایش فرسودگی زیرساخت‌های شهر تهران و ارتقای رضایت شهروندان در حال انجام است.

سیدمحمدرحیم مرتضوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از تدابیر و رویکردهای اصلی این دوره مدیریت شهری در محلات ارائه خدمات متمایز و خاص به شهروندان تهرانی است که طرح الگوی خدمت نیز در همین راستا برای رفاه حال مردم پایتخت به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح الگوی خدمت در شهرداری‌های مختلف در پایتخت، در کنار تعریف پروژه‌های کلان و بزرگ مقیاس، مسوولان شهری به اجرای پروژه‌های محلی و در عین حال اصلاح و ترمیم ضعف‌های نقاط پرجمعیت و مهم در هر منطقه تهران می‌پردازند.

به گفته مرتضوی، در منطقه ۹ تهران نیز برای کسب رضایت شهروندان طرح الگوی خدمت در معابر خیابان استاد معین طالقانی و شمشیری از ابتدای سال جاری شروع شده و همچنان در حال انجام است.

وی هدف از اجرای طرح الگوی خدمت در این منطقه را انجام تکالیفی همچون عملیات بازسازی و اقدامات اصلاحی در همه اجزای موجود در محورهای برگزیده خواند و گفت: از جمله اقدامات شاخص در محورهای یادشده می‌توان به نصب مجموعه بازی کودکان، نصب و رنگ‌آمیزی نشان‌هایی با هویت ایرانی و اسلامی برای شادابی و نشاط اجتماعی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: همچنین از دیگر موارد انجام شده در قالب این طرح، ‌ پاکسازی جداره‌های شهری با مواد پوشاننده، نوسازی ۶۴ مخزن پسماند، ۳۸ پایه چراغ پرچم‌های رفیوژ میانی و نزدیک به یک هزار مترمربع رنگ‌آمیزی نشان‌های شهری در این منطقه است.

بهسازی ۳ معبر پرتردد در غرب پایتخت

شهردار منطقه ۹ تهران درباره فعالیت‌های ترافیکی در این معابر نیز یادآور شد: همزمان با آغاز سال تحصیلی و در راستای سیاست‌های مدیریت ارشد شهری مبنی بر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۹ به ویژه در این سه معبر اقدام شده که در همین راستا ۲۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی در اختیار این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: با تجهیز خط ۲۶۹ (استاد معین - پایانه فیاض‌بخش) هشت دستگاه اتوبوس جدید با گذر از خیابان‌های استاد معین و هاشمی در مسیر رفت و خیابان دامپزشکی در مسیر برگشت و همچنین چهار دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی بیش از این در خط ۲۶۹ اشتغال داشت که برای تقویت ناوگان خط (استاد معین پایانه کاوه) به خط ۲۶۸ افزوده شد. همچنین مابقی اتوبوس‌ها در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان در سایر خطوط مستقر خواهد شد.

بهسازی ۳ معبر پرتردد در غرب پایتخت

شهردار منطقه ۹ تهران با اشاره به وجود زیرساخت‌های نیازمند ترمیم در این منطقه اضافه کرد: در طرح الگوی خدمت به طول ۱۰۰ متر بهسازی و نهرسازی در معابر خیابان طالقانی، یک هزار و ۴۰۰ متر نهر و جداول در خیابان‌های شمشیری و استاد معین بهسازی شد.

وی یادآور شد: در مجموع یک هزار و ۸۰۰ مترمربع پیاده‌رو در این سه خیابان بهسازی شده و از دیگر اقدامات فنی و عمرانی می‌توان به همسازی زیر مخازن و رنگ‌آمیزی چهار هزار متر طول از جداول اشاره کرد. معتقدیم اجرای پروژه‌هایی در محورهای طرح الگوی خدمت در منطقه ۹ فرایند زمینه ایجاد شهری زیست‌پذیر را فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha