نیاز حوزه آب به طرح‌های اثربخش/ ظرفیت دانشگاه‌ها برای مقابله با خشکسالی استفاده شود

سمنان - ایرنا - رییس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر ضرورت تعریف طرح‌های اثربخش در حوزه آب، گفت: شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها با هدف همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های معین در زمینه مقابله با آثار خشکسالی ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریده کرم‌زاده روز چهارشنبه در نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای و اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان افزود: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم فناوری در حوزه تحقیقاتی نقش مهم و اثرگذاری دارند و باید شرکت‌های آب منطقه‌ای از این ظرفیت بهره بگیرند.

وی با اشاره به رویکرد و توجه ویژه وزات نیرو به تحقیقات گفت: تعریف طرح‌های اثربخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در رویکرد جدید، این طرح‌ها از مرحله تحقیق تا اجرا دنبال می‌شوند.

رییس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه شورای عالی تحقیقات و فناوری بودجه‌ای را برای بخش تحقیقات در نظر گرفته است، افزود: اعتبارات مورد نیاز نیز برای اجرای طرح‌ها پیگیری می‌شود.

کرمزاده گفت: تلاش می‌شود بودجه خوبی برای بخش تحقیقات در استان‌ها در نظر گرفته شود تا فعالیت‌های تحقیقاتی با کیفیت مطلوب و اثربخش ارائه شود.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدید این شرکت مدیریت نوآوری است و در این رویکرد نوآوری در همه زمینه‌ها اعم از اجرا، مطالعات و تحقیقات مد نظر قرار دارد.

وی گفت: تمام استان‌های حاضر در کارگروه تحقیقات آب دریاچه نمک کشور، مشکل کم‌آبی، خشکسالی تبخیر و تعرق و تغییر اقلیم دارند و با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند اما باید ظرفیت هر استان برای اجرای اولویت‌های پژوهشی در نظر قرار گیرد.

رییس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران ‌گفت: باید ظرفیت دانشگاه‌هایی که در استان وجود دارند مورد توجه باشد و برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی همکاری مشترک با دانشگاه‌های معین در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha