سهل انگاری دلیل حذف ۶ وزنه بردارجوان/ هیچ کس استعفا نداد   
مسابقات وزنه برداری جوانان جهان

شیراز- ایرنا- تیم ملی وزنه برداری جوانان پسرایران درحالی که قراربود با هشت ورزشکار راهی مسابقات جهانی اسپانیا شود اما با اعلام فدراسیون جهانی ۶ وزنه بردار جوان ایرانی محروم شدند ودلیل آن هم سهل انگاری فدراسیون اعلام شده اما هیچ کس حاضربه استعفا نشد هرچند فرهنگ استعفا و عذرخواهی در ورزش ایران واژه‌هایی بیگانه هستند.

به گزارش خبرنگارایرنا به همین راحتی بدون اینکه کسی بازخواست شود با سرنوشت ۶ ورزشکار که هرکدام امید به کسب مدال داشتند بازی کردند درحالی که انها دیگرشانسی برای اینکه دراین رده سنی بتوانند درجهان شرکت کنند ندارندٰ،‌عملا یک نسل سوخت.

چگونگی حدف ۶ وزنه بردار جوان ایرانی؟

فدراسیون جهانی وزنه برداری در شروع مسابقات خبر شوکه ‌کننده‌ای منتشر کرد و نام ۱۷ وزنه‌بردار از جمله ۶ نفر از اعضای تیم جوانان ایران در بخش مردان را به دلیل عم رعایت زمان تست دوپینگ خط زد.

‌آژانس کنترل دوپینگ چه می گوید؟

دلیل این تصمیم عدم رعایت بازه زمانی ابلاغ شده از سوی آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ اعلام شده است.

طبق آخرین دستورالعمل آژانس بین المللی کنترل دوپینگ ( ( ITA) تمام وزنه‌بردارانی که قصد شرکت در مسابقات قاره‌ای یا جهانی را دارند باید در بازه نزدیک به مسابقاتٰ، ۲ بار تست دوپینگ بدهند مشروط بر آنکه فاصله این ۲ آزمایش کمتر از ۱۴ روز نباشد.

حذف شدگان چه کسانی بودند ؟ چرا هیچ کس استعفا نداد ؟‌ سهل انگاری

محراب دواسری، امیرحسین قربانی، ایلیا صالحی‌پور، امیرحسین سپه، آریا پایدار و حمیدرضا محمدی تنها، ۶ وزنه برداری جوانی بودند که قربانی سهل انگاری فدراسیون شدند و طبق معمول هم اتفاق خاصی برای این رسوایی تاریخی رخ نداد تا وزنه برداران جوان ایرانی نتوانند از عنوان قهرمانی خود که در سال ۲۰۲۳ در مکزیک به دست آورده بودند، دفاع کنند.

وزارت ورزش: متوجه شدیم دلیل حذف وزنه برداران سهل انگاری بوده است

دوم مهرماه ۱۴۰۳ پس از حذف این ۶ وزنه بردار جوان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرد:‌ بعد از صحبت با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری متوجه شدم حذف ۶ وزنه‌بردار نتیجه سهل‌انگاری بوده است.

 سهل انگاری دلیل حذف ۶ وزنه بردارجوان/ هیچ کس استعفا نداد   
مسابقات وزنه برداری جوانان جهان

در آینده بیشتر دقت کنند

سیدمحمدشروین اسبقیان در خصوص محرومیت ورزشکاران از مسابقات جهانی اسپانیا گفته بود :‌ سوالاتی از غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری به عمل آمد که مشخص شد که در این مجموعه یک سهل انگاری شده و ما تذکرات لازم را به دوستان دادیم، قرار شد در آینده بیشتر دقت کنند.

نبودن آب معدنی در ورزشگاه، دبیرکل و هیات مدیره فدراسیون فوتبال کویت استعفا دادند، بر خلاف ایران

فدراسیون فوتبال کویت ۲۵ شهریورماه سال جاری بعد از برگزاری مسابقه بین تیم های ملی عراق و کویت در چار چوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ تصمیم گرفت کمیته تحقیق درباره حوادث مسابقه تشکیل دهد.

جلوگیری از ورود بطری های آب معدنی در کنار گرمای بالای هوا باعث بیهوش شدن چند تماشاگر و نیاز گسترده به آب در میان تماشاگران شد موضوعی که موجی از انتقادات را علیه فدراسیون فوتبال کویت به دنبال داشت و در نهایت هم دبیرکل و هیات مدیره فدراسیون فوتبال کویت بعد از حوادث مسابقه با عراق، استعفای خود را اعلام و از مردم عذرخواهی کردند بر خلاف آن چه در ایران بعد از حوادث ورزشی رخ می دهد.

 سهل انگاری دلیل حذف ۶ وزنه بردارجوان/ هیچ کس استعفا نداد   
نبودن آب معدنی در ورزشگاهی استعفا به دنبال داشت

از مرگ هوادار تیم ملوان تا سوختن دست کارگران ورزشگاه قدس پس از قطع برق

جمعه ۲۳ شهریورماه سال ۱۴۰۳ به هنگام دیدار تیم های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و ملوان بندر انزلی در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه فولادشهر اصفهان یکی از هواداران تیم ملوان دچار سکته قلبی شد و جانش را از دست داد.

پس از فوت هوادار تیم ملوان در جریان دیدار با سپاهان فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را صادر کرد و بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته با توجه به اتفاق تلخ رخ داده در ورزشگاه فولادشهر، تا اطلاع ثانوی و موعد تکمیل فرایند رسیدگی و بررسی قصور احتمالی در کمیته‌های ذیربط، مسؤلین برگزاری مسابقه سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی، از فعالیت محروم شدند.

دستانی که سوخت آبرویی که رفتٰ، خرابی آمبولانس

اما فوت هوادار تیم ملوان پایان ماجرای فوتبال ایران نبود چرا که ۲۵ شهریورماه به هنگام برگزاری نشست خبری سرمربی و کاپیتان استقلال درچارچوب لیگ نخبگان آسیا برق ورزشگاه شهرقدس تهران ( قلعه حسن خان ) ‌ قطع شد و سپس دستانی سوخت و آبرویی که رفت.

در این حادثه ۲ نفر از عوامل آماده‌سازی ورزشگاه قدس دچار برق‌گرفتگی و سوختگی شدند و جالبتر اینکه آمبولانس حاضر در ورزشگاه به‌دلیل خرابی از انتقال این ۲ کارگر حادثه دیده به مرکز درمانی خودداری کرد تا آن‌ها با خودرو شخصی به بیرون از ورزشگاه منتقل شوندتا فیلم لحظه دردناک سوختن این ۲کارگر در شبکه اجتماعی و رسانه ها سوِژه روز شود.

 سهل انگاری دلیل حذف ۶ وزنه بردارجوان/ هیچ کس استعفا نداد   
ورزشگاه شهر قدس

بازی کودکانه کی بود من نبودم

پس از حادثه تلخ سوختن ۲ کارگر سخنگوی اورژانس استان تهران درباره ماجرای خرابی آمبولانس در ورزشگاه شهر قدس در جریان نشست خبری مربی استقلال توضیح داد و گفت:‌ آمبولانسی که دچار خرابی شده است متعلق به یک شرکت خصوصی بوده و طبق تفاهمی که با هیات فوتبال آن شهرستان داشته‌اند در ورزشگاه حضور پیدا کرده است.

شروین تبریزی اضافه کرد:‌ گزارش مربوط به خرابی این آمبولانس به اورژانس استان تهران رسیده و همکاران در اداره نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی در حال پیگیری موضوع هستند و به محض روشن شدن ابعاد ماجرا، جزئیات آن را به اطلاع مردم می‌رسانند که هنوز مشخص نیست چه کسانی مسئول هستند تا همان داستان بازی کودکانه کی بود کی بود من نبودم تداعی شود.

 سهل انگاری دلیل حذف ۶ وزنه بردارجوان/ هیچ کس استعفا نداد   
فساد در فوتبال

پرونده فساد در فوتبال چه شد؟ تعارف کنار گذاشته شود

ششم مرداد ماه ۱۴۰۳ رییس‌کل دادگستری استان کرمان در تشریح جزییات آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال گفت: در رابطه با پرونده فوتبال مس رفسنجان تاکنون در مجموع ۱۸ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۹ نفر به دستگاه قضایی مراجعه کرده و از آنان تحقیقات لازم به عمل آمده است.

با وجود گذشت ۲ ماه از افشای پرونده بزرگ فساد مالی در فوتبال که پای بسیاری به این پرونده باز شد و عده ای هم بازداشت شدند اما هنوز نتیجه ای اعلام نشده و اگر قرار است با فساد در ورزش به معنای واقعی کلمه مبارزه شود باید بدون تعارف با خاطیان بر خورد کرد تا شاید دیگر کسی جرات نکند دست به فساد در فوتبال بزند.

اخلاق هم در فوتبال رنگ باخته

همچنین در این سال ها فوتبال ایران از نظر اخلاقی هم دچار چالش شده طوری که آنهایی که دستی در فوتبال دارند با بکار گیری ادبیات غیرمتعارف و چاله میدانی به جان هم می افتند و برای ماندن از هر حربه ای استفاده می کنند که بهتر است این فوتبال که نه از نظر فنی و نه از نظر اخلاقی پیشرفتی حاصل نشده ، تعطیل شود.

خبرنگار ایرنا، شیراز .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha