رییس جمهور در سخنرانی سازمان ملل، مواضع جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب را بیان کرد+ فیلم

ایلام -ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه رییس جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل مواضع اصولی جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب را بیان کرد، گفت: دکتر پزشکیان به‌خوبی توانست پیام اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین حقانیت ایران اسلامی و جبهه مقاومت را برای جهانیان تبیین کند.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: سخن‌گاه مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای آزادی‌خواهان جهان است تا سیاست‌های ظالمانه استکبار جهانی را افشا و از ملت های آزاده و مستقل دفاع کنند.

وی افزود: دکتر پزشکیان از فرصت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به‌خوبی برای انتقال پیام ایران اسلامی به جهان استفاده کرد و علاوه بر اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی، بر حمایت از جبهه مقاومت برای مقابله با تجاوز و نسل کشی تاکید کرد و با ظرافت و زیبایی دیدگاه اسلام نسبت به کرامت انسانی را تشریح کرد.

رییس جمهور در سخنرانی سازمان ملل، مواضع جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب را بیان کرد

امام جمعه ایلام با اشاره به سخنان رییس جمهور در دفاع از مظلومیت مردم غزه و لبنان، گفت: پزشکیان به خوبی از بی‌عدالتی و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران سخن گفت، تحریمی که جان هزاران بیمار نیازمند دارو را به خطر انداخته است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به حمایت های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اگر چنانچه بخواهیم امنیت و صلح در دنیا برقرار شود و زیست مسالمت‌آمیز وجود داشته باشد، ابتدا باید جلوی ظلم و ستم گرفته شود.

به گفته وی، در مجموع صحبت‌های دکتر پزشکیان موضع انقلاب اسلامی و تبیین راهبردهای مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور، شب گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند، اظهار کرد: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

پزشکیان تصریح کرد: ﺑﻪ ﺗﺎرﯾﺦ ﻣﻌﺎﺻﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ نگاه کنید! اﯾﺮان ﻫﺮگز آﻏﺎزگر هیچ جنگی ﻧﺒﻮده و ﺗﻨﻬﺎ در ﺑﺮاﺑﺮ ﺗﺠﺎوز دیگران ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎﻧﻪ از ﺧﻮد دﻓﺎع کرده و ﻣﺘﺠﺎوزان را پشیمان ﺳﺎﺧﺘﻪ اﺳﺖ، ایران،ﺳﺮزﻣﯿﻦ هیچ ملتی را اِﺷﻐﺎل نکرده است، چشم ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ هیچ کشوری ﻧﺪاﺷﺘﻪ و ﺑﺎرﻫﺎ ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﺻﻠﺢ و ﺛﺒﺎت پایدار در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻃﺮحهای گوناگون ﺑﻪ همسایگان و ﻣﺠﺎﻣﻊ ﺑﯿﻦالمللی پیشنهاد داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha