۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۲
کد خبر: 85607794
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تزریق جانی تازه به طرح متوقف شده موزه منطقه‌ای جیرفت

جیرفت- ایرنا- طرح موزه منطقه‌ای جیرفت که از سال ۱۳۸۸ و بارها متوقف شده بود امروز چهارشنبه در آغاز هفته گردشگری با تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال کار خود را دوباره شروع کرد.

به گزارش ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در آیین آغاز به کار مجدد این طرح گفت: نیاز به بازبینی جدی در طرح وجود دارد، امیدواریم با تدابیری بتوانیم بخش های حذف شده از این طرح را با تامین اعتبار احیا کنیم.

سعید شاهرخی افزود: عملیات ساخت مجتمع اقامتی گردشگری خرم در بخش ساردوئیه هم که می تواند برای ۵٠ نفر اشتغال فراهم کند امروز آغاز شد.

وی اجرای روشنایی آبشار دلفارد را یکی دیگر از طرح های امروز دانست و اضافه کرد: مشکل مجتمع اقامتی گردشگری آرمین دلفارد هم امروز حل شد و این مجموعه که پنج سال تعطیل بود با رضایت مالک و موجر مجدد آغاز به کار کرد.

شاهرخی افزود: گیت ورودی محوطه باستانی کنار صندل و ترمیم راه پله بالای تپه امروز آغاز شد.

وی یادآور شد: ۷۰۰ میلیارد ریال برای طرح های بخش دولتی امروز در نظر گرفته شده است.

تزریق جانی تازه به طرح متوقف شده موزه منطقه‌ای جیرفت

مجری طرح موزه جیرفت هم گفت: موزه جیرفت در طرح موزه های کل کشور در سال ۱۳۸۶ یکی از اصلی ترین موزه ها بود.

عبدالرضا محتشمی افزود: آن سالها شروع به مطالعات طرح کردیم و اولین مطالعات را در ۱۳۸۸ به سازمان میراث فرهنگی تحویل دادیم.

وی ادامه داد: موزه در آن طرح وسعت بیشتری داشت و ۱۸ هزار متر مربع با همه ملحقات آن بود که شامل انواع آزمایشگاه ها، فضاهای آموزشی تخصصی و پژوهشی بود.

محتشمی بیان کرد : در یک مرحله که کاهش اعتبار اصلی که شامل موزه‌های فرامنطقه‌ای و ملی شد این موزه ها را به ۱۲ هزار مترمربع کاهش دادند و بخش های آزمایشگاه‌ها و پژوهشی حذف شد، سالن های نمایش آثار، انبار حمل، بخش عمده‌ای از بخش های خدماتی ماند.

مجری طرح موزه جیرفت اضافه کرد: در حال حاضر بخش نمایشگاهی آن با شروع فنداسیون آغاز شد امیدواریم با تامین اعتبار تا اواخر سال آینده بخش سفتکاری و اسکلت دیواره‌های پیرامونی و داخلی را به اجرا برسانیم.

محتشمی افزود: سال ها این طرح تغییر کرده و متوقف مانده است، اولین سالی که طراحی کردیم برآورد این طرح تا مرحله تکمیلی و بدون چیدمان عناصر حدود ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه داشت اما اکنون بیشتر از سه هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

به گزارش ایرنا در این آیین فرماندار جیرفت هم حضور داشت و تماس تلفنی با نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس هم برقرار شد که بهنام سعیدی از سفر نزدیک وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جیرفت خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha