رئیس‌جمهور در سازمان ملل از ملت‌های‌ مظلوم جهان دفاع کرد

بندرعباس - ایرنا - استاد دانشگاه و فعال سیاسی در هرمزگان گفت: رئیس جمهور در این فرصت کوتاه در مجمع عمومی سازمان ملل از صلح‌طلب بودن ملت شریف ایران تا خوی نسل‌کشی صهیونیست‌ها را بیان و از ملت‌های‌ مظلوم جهان دفاع کرد.

علی رئوفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سخنرانی های دکتر پزشکیان غامض و پیچیده نیست، با لغات و کلمات و جملات سنگین بازی نمی کند، سخنانش برآمده از واقعیت جامعه است، لذا ساده اما در عین حال کامل و با مفهومی رسا و قابل فهم برای مخاطب است و بسیاری از رسانه‌های بین المللی لحن سخنرانی دکتر پزشکیان را سنجیده توصیف کردند.

وی با اشاره به محورهای مهم سخنرانی دکتر پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل، افزود: سخنرانی رئیس جمهور نشان از ورود به عصر جدید برای ایران و ورود به فصل جدید مناسبات سیاسی و برطرف کردن چالش ها و موانع براساس واقعیت‌های دنیای امروز داشت.

رئوفی اضافه کرد: اتحاد منطقه ای با کشورهای همسایه ایران و اصالت ایرانی و صلح طلبی ملت بزرگ ایران در طول تاریخ از دیگر مسائل مهمی بودند که در سخنرانی دکتر پزشکیان در سازمان ملل به خوبی و درستی عنوان شدند.

رئوفی‌ اضافه کرد: صلح پایدار برای همه و توقف خشونت و نسل‌کشی‌ در غزه، فلسطین، لبنان و بازگشت مهاجران‌ به سرزمین مادری خویش از دیگر مواردی‌ بود که به درستی در کلام رئیس جمهور کشورمان در صحن سازمان ملل جاری شد و نشان از دغدغه و همدردی ما با تمامی مردم زجر کشیده دنیا دارد.

به گفته وی: احیای برجام و حذف تحریم های ظالمانه خصوصا تحریم دارویی، برجام پیش زمینه حل بقیه مسائل خواهد بود که دکتر پزشکیان به درستی به آن ها اشاره و عنوان کرد تا وجدان های بیدار در دنیا بدانند که تحریم های ظالمانه تاثیرات منفی خود را در حوزه تامین دارو برای بیماران داشته است.

این فعال سیاسی هرمزگانی تصریح کرد: متنی کوتاه در زمان کم، اما جامع و مانع آنچه را ضرورت امروز جامعه بود بیان کرد. رئیس جمهور، آرمانی سخنرانی نمی کند، انسانی عملگرا و متخصص است و در عمل بسیار قوی‌تر از سخن است.

وی خاطر نشان کرد: رییس جمهور در این فرصت کوتاه از صلح طلب بودن ملت شریف ایران تا خوی نسل کشی اسرائیل ددمنش را بیان و از ملل مظلوم جهان از غزه، لبنان و فلسطین تا اوکراین دفاع کرد، از حسن همجواری و اتحاد منطقه ای با کشورهای همسایه واحیای برجام که پیش شرط لازم برای حل مشکل کشور با کشورهای غربی است صحبت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha