دستور قضایی بررسی علت آتش‌سوزی بازار قدیم قشم صادر شد

قشم - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: دستور قضایی برای روشن شدن علت و ابعاد آتش سوزی بامداد(چهارشنبه) پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم صادر شده است.

امید مهدوی مجد عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تحقیقات اولیه در خصوص علل وقوع این حادثه بلافاصله با نظارت دستگاه قضایی آغاز شده است.

وی یادآورشد: دستگاه قضایی بر اساس قانون با عاملان و مسببان احتمالی این حادثه قاطعانه برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم توضیح داد: دلیل این حادثه از سوی دستگاه‌های ذیربط و کارشناسان در حال بررسی و پیگیری است.

ساعت ۰۴:۳۰ بامداد چهارشنبه حادثه آتش سوزی در مرکز خرید مدنی، محدوده بازار قدیم قشم به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آتش سوزی پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم پس از تلاش ۱۴ ساعته آتش نشانان تحت کنترل است، اما هنوز به صورت کامل مهار نشده است.

مجید فرهادی اضافه کرد: به دلیل درون سوز بودن بسیاری از کالاهای موجود در این پاساژ و بازار قدیم قشم ، ماهر کامل آتش نیازمند زمان بیشتری برای جستجوی حریق های پنهان و اطفای کامل آنها است.

مسوول روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: تعداد مصدومان آتش سوزی گسترده در بازار قدیم این جزیره به دلیل استنشاق دود و مشکلات تنفسی به ۱۷ نفر افزایش یافت که اکنون در حال درمان هستند.

رضا صفی پور افزود: هیچ‌کدام از مصدومان این آتش سوزی گسترده دچار سوختگی نشده‌اند.

بازار قدیم قشم همان‌طور که از نامش پیداست، قدیمی‌ترین بازار این جزیره است که قسمت‌هایی از آن سرپوشیده و بخش‌هایی روباز است.

گفته می‌شود که زمان راه‌اندازی بازار قدیمی قشم، سال ۱۲۹۰ بوده و در سال های اخیر با اینکه تغییراتی به خود دیده ولی هویت و اصالت خود را حفظ کرده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha