۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85607910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار عربستان درباره خطر گسترش جنگ در منطقه

۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبر: 85607910
هشدار عربستان درباره خطر گسترش جنگ در منطقه

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه عربستان در سخنانی در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ نسبت به خطر گسترش دامنه جنگ در منطقه در سایه اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الحدث، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در این باره هشدار داد: در سایه اتفاقات جاری در لبنان و توسعه دامنه جنگ، احتمالات جنگی فراگیر در خاورمیانه در حال افزایش است.

وی گفت: سازوکار فعالیت سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت نیاز مبرم به اصلاح دارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین اظهار داشت: از کشورهای گروه ۲۰ می‌خواهیم که با تلاش بیشتر با تخلفات گسترده قوانین بین‌المللی اسرائیل مقابله کنند و در راستای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه گام بردارند.

فیصل بن فرحان همچنین تاکید کرد: عربستان بر فعالیت خود برای تقویت همکاری‌های مشترک در گروه ۲۰ تاکید دارد.

پس از تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان، وزارت خارجه عربستان پیشتر نیز نسبت به خطرات این اقدام برای منطقه هشدار داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ به طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

در همین راستا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان گفت: حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha