سه کتاب شعر به مناسبت هفته دفاع مقدس در سرعین رونمایی شد

اردبیل - ایرنا - سه کتاب شعر "رحیم اسداللهی" شاعر پیشکسوت شهرستان سرعین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جلسه انجمن ادواری شعرای استان اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سرعین عصر چهارشنبه در جلسه انجمن ادواری شعرای استان اردبیل در سالن اداره ورزش و جوانان سرعین گفت: آستان هر شاعری به منزله باغی پربار و پرثمر است و تولیدات فکری و ادبی شاعران در بالندگی فرهنگی جامعه بسیار تاثیرگذار است.

محرم حقیقی افزود: شعر و ادبیات در بطن و متن جامعه ریشه دارد و عقاید، افکار و ارزش‌های ملی و معنوی با اشعار شعرا بیان و ماندگار می‌شود و نقش شعرا در خلق آثار فاخر و ماندگار ادبی، پررنگ است.

احد پیشگر شاعر، پژوهشگر و صاحب انتشارات مهرنوشت نیز در این جلسه گفت: سه کتاب استاد اسداللهی متخلص به قارتال به نام‌های حقیقت جارچیسی، آش گل آش گل بوداغلاری و خاطیره لر خاطیره سی به تازگی از سوی انتشارات مهرنوشت چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: این مجموعه ها در موضوعات آزاد و اجتماعی سروده شده است و امروز به مناسبت گرامیداشت هفته مبارک دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

سه کتاب شعر به مناسبت هفته دفاع مقدس در سرعین رونمایی شد

در ادامه این نشست ادبی که تا دقایق پایانی به علت مدیریت بار و خاموشی برق به نور شمع و چراغ گوشی‌های همراه برگزار شد، هر یک از شعرا سروده ای ترکی یا فارسی را در مضامین و موضوعات متنوع خواندند و مورد استقبال حضار قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا؛ رحیم اسداللهی متخلص به قارتال به اذعان خودش در سال ۱۳۲۰ به دنیا آمده و کارمند آموزش و پرورش بوده و در سال ۱۳۸۶ بازنشته شده است.

او با استاد شهریار ارتباط داشته است و اکنون به عنوان رییس انجمن شعر و ادب شهرستان سرعین فعالیت می‌کند و تاکنون ۳۳ کتاب شعر از او چاپ و منتشر شده که از جمله می‌توان به آثاری همچون قارتالین غزللری، قزیل غزللر، منظومه عقل و عشق، منظومه شمس ولایت، نوید وصال، سرعین در آینه قلم، ایپک یولی سرعیندن تبریزه، سن گلمسن اوزوم گللم و قارتالین بایرام پایی اشاره کرد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و انجمن‌های ادبی متعددی همچون کلک خیال، بانوان، ادواری، ختایی، استاد شهریار و حافظ در مرکز و شهرستان‌های این استان، زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha