گزارش رویترز از جزئیات ابتکار جدید آمریکا برای پایان درگیری‌ها در غزه و لبنان

تهران- ایرنا- رویترز چهارشنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا یک تلاش دیپلماتیک جدید را برای پایان دادن به خصومت‌ها در لبنان و غزه آغاز کرده و جنگ علیه هر دو را در یک ابتکار واحد گنجانده است.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی و منابع آگاه از این ابتکار نوشت که جزئیات این طرح در نشست‌های حاشیه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به بحث گذاشته می‌شود.

این در حالی است که برخی مقام‌های غربی اعلام کردند که در حال حاضر، فعالیت‌های دیپلماتیک باید بر توقف خشونت‌ها علیه لبنان متمرکز باشد که خطر تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای بیشتر است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از احتمال حمله زمینی به لبنان سخن گفته است.

بر اساس گزارش رویترز، یک مقام ارشد لبنانی، یک منبع آشنا به نظرات حزب‌الله لبنان و یک منبع دیگر اعلام کردند، ابتکار آمریکا در مورد غزه و لبنان ممکن است که شامل آزادی فوری اسرای اسرائیلی در غزه باشد.

یک دیپلمات ارشد غربی اظهار کرد، طرحی که آمریکا به دنبال آن است، شامل اعلام پایان خصومت‌های گسترده علیه غزه توسط اسرائیل، تلاش برای آتش‌بس در لبنان و سپس توافق سیاسی به منظور تعیین مرزهای زمینی میان اسرائیل و لبنان است.

وی افزود که این اقدام می‌تواند مانع از وقوع یک جنگ تمام عیار میان لبنان و اسرائیل شود.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد لبنانی و یک منبع آشنا به نظرات حزب‌الله لبنان گفتند که حزب‌الله برای هر گونه راه حلی که شامل غزه و لبنان باشد، آماده است.

یک مقام لبنانی نیز اظهار کرد که توقف درگیری بدون پرداختن به غزه و لبنان غیرممکن است.

یک منبع آمریکایی در واشنگتن گفت که بحث‌ها ابتدا بر «وقفه» در خصومت‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله و از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل متمرکز خواهد بود.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: ما بحث‌های فعالی با اسرائیلی‌ها و کشورهای دیگر برای تضمین آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha