۵ مهر ۱۴۰۳، ۴:۱۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85608111
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر عراق: همه کشورهای منطقه خویشتنداری کنند

تهران-ایرنا- «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق که در آمریکا به سر می‌برد، چهارشنبه شب گفت: به تمام طرف‌های منطقه‌ای فشار آوردیم که خویشتنداری کنند و به راه‌هایی کشیده نشوند که میدان جنگ گسترش یافته و همه خاورمیانه را دربرگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روداو کردستان عراق، السودانی که در نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخن می‌گفت، تصریح کرد: خواستار برگزاری نشستی راجع به لبنان شدیم و تماس‌هایی با رهبران منطقه داریم تا از آنها بخواهیم که این جنگ در لبنان را متوقف کنند.

وی گفت که خاورمیانه مرحله سختی را می‌گذراند و پس از حوادث ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) عراق هشدار زیادی درخصوص اهمیت توقف جنگ علیه غزه داد که بی گناه در غزه و اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده و شمار زیادی شهید و زخمی برجای گذاشته است.

السودانی گفت: ما همچنین نسبت به افزایش دایره جنگ در دریای سرخ، سوریه و اکنون در لبنان هشدار دادیم، این مسائل در کنار اوضاع پرتنشی است که میان ایران و رژیم صهیونیستی وجود دارد و هر آن امکان تبدیل شدن به یک جنگ همه جانبه هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روابط کشورش و آمریکا را راهبردی خواند و گفت که این روابط مبتنی بر کمک به عراق برای سرنگونی رژیم صدام حسین است و به سالیانی برمی گردد که از عراق در برابر تروریسم حمایت کرده است.

وی گفت: دولت عراق در سال ۲۰۱۴ خواستار یک حمایت بین المللی از داعش شد و این درخواست را از آمریکا کرد و برهمین اساس بود که ائتلاف بین المللی ضد داعش تشکیل شد.

السودانی گفت که جنگ‌های سختی را گذراندیم و در آن پیروز شدیم و به الگویی در همکاری با آمریکا و کشورهای منطقه در مقابله با خطر داعش تبدیل شدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha