مقام پاکستانی : دیدار سران ایران و پاکستان بیانگر تحول چشمگیر در روابط دوجانبه است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر اطلاع رسانی پاکستان با اشاره به دیدار نخست وزیر این کشور با رئیس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت که این نشست حاکی از صمیمیت دو کشور و تحول چشمگیر در روابط ایران و پاکستان است.

به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، عطاء اله تارر در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک افزود: دیدار شهباز شریف و دکتر پزشکیان از دوستی دیرینه ایران و پاکستان و صمیمیت در روابط دو کشور حکایت دارد.

وی افزود: دیپلماسی اطمینان بخشی برای تحکیم روابط با ایران به کار گرفته ایم و دیدار سران دو کشور بیانگر تحول چشمگیر در روابط فی مابین است.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان با یادآوری سفر شهید رئیسی به پاکستان افزود که ما خواستار روابط سازنده و برادرانه با همه همسایگان خود هستیم و برای این مهم متعهد به تدوین سیاست خارجی فعال هستیم.

اسرائیل را هرگز به رسمیت نمی شناسیم

عطاء اله تارر با تاکید بر مواضع قاطع پاکستان در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: صلح و امنیت در جهان بدون رسیدگی به مساله فلسطین و برقراری صلح در این کشور غیرممکن است.

وی افزود: مردم و دولت پاکستان با تبعیت از اندیشه‌های بنیانگذار و رهبر فقید خود "محمدعلی جناح" به حمایت از فلسطین ادامه می دهند و هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان درخصوص تحولات خاورمیانه و تجاوزات اسرائیل به بیروت نیز گفت که پاکستان خواهان آتش‌بس فوری در لبنان است و اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل را به شدت محکوم می کند.

براساس این گزارش، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان روز چهارشنبه به وقت محلی در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

سران ایران و پاکستان توافق کردند کارگروهی مشترک زمینه‌ های گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و نیز رفع مشکلات پیش‌روی خط لوله گاز میان دو کشور را بررسی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha