استاد دانشگاه: گفتمان وفاق‌ نقش موثری در بازگشت آرامش به منطقه دارد

بجنورد- ایرنا- عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بجنورد گفت: گفتمان وفاق جدای از بازخوردهای مثبت در داخل، می تواند نقش موثری در بازگشت آرامش به منطقه و جهان داشته باشد.

رئوف رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: وفاق ملی با ابتکار رییس جمهور اکنون در جامعه تبدیل به گفتمانی شده است که در پی بازگشت سرمایه اجتماعی و کاهش شکاف بین مردم و حاکمیت است.

وی افزود: این گفتمان موجب امیدواری در بین جریان های سیاسی مختلف شده است و بی تردید تاثیرات بین المللی خوبی نیز خواهد داشت.

رحیمی تصریح کرد: رییس جمهور نیز بر اساس همین گفتمان در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که ایران به دنبال صلح پایدار و امنیت جهانی با همکاری کشورها است.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بجنورد خطرنشان کرد: رییس جمهور در این سخنرانی کشورها را به حل اختلافات با روش های دیپلماتیک دعوت کرد و حتی خواستار برجسته شدن سازمان ملل و بازنگری در نقش این نهاد بین المللی شد.

وی افزود: دکتر پزشکیان از کشورهای منطقه خواست که منابع و سرمایه های خود در راستای رقابت های ناسالم هزینه نکنند.

ایران آماده همکاری برای گسترش صلح جهانی

رحیمی با بیان اینکه ایران هیچگاه جنگ طلب نبوده است، گفت: همانگونه که رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، ایران در ۲۰۰ سال اخیر به هیچ کشوری حمله نکرده و همواره به دنبال حفظ آرامش و امنیت بوده است.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بجنورد تصریح کرد: دکتر پزشکیان در خصوص اوکراین و روسیه نیز اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و آماده همکاری با جهان برای حل اختلافات بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه قدرت های جهانی عزمی برای حل مساله فلسطین ندارند، گفت: گرچه رییس جمهور مساله همه پرسی برای فلسطین را مطرح کردند اما کشورهای غربی اراده واقعی برای حل این مساله ندارند.

رحیمی افزود: کشورهای غربی در ظاهر به دنبال حل مساله فلسطین هستند زیرا که با فروش تجهیزات نظامی، منافع اقتصادی خود را پیگیری می کنند.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بجنورد خاطرنشان کرد: برخی کشورها به دنبال پایداری نگرانی های امنیتی در منطقه هستند تا منافع اقتصادی آنها تامین شود.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعداز ظهر سه‌شنبه (سوم مهرماه) به صورت رسمی در نیویورک آغاز به‌ کار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهر ماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهر در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha