شمس‌آذر - نساجی؛ دوئل قعرجدولی‌ها برای نخستین برد فصل

ساری- ایرنا- ساکت الهامی و بازیکنانش امروز در قزوین برای کسب نخستین برد فصل مقابل همسایه قعر جدولی‌شان شمس‌آذر به میدان می‌روند تا مانند دیدار هفته بیستم فصل گذشته که با برد مقابل این تیم روند امتیازگیری‌شان برای بقا در لیگ را آغاز کردند، طلسم نبردن‌های‌شان در لیگ بیست‌وچهارم را هم بشکنند.

به گزارش ایرنا، تنها بازی روز دوم هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور ساعت ۱۸:۳۰ امروز در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بین تیم‌های قعر جدولی شمس‌آذر و نساجی مازندران برگزار می‌شود تا ۲ تیم از چهار تیم بدون برد جدول برای کسب نخستین پیروزی فصل مقابل هم قرار بگیرند.

نساجی مازندران و شمس‌آذر قزوین همراه با آلومینیوم اراک و هوادار چهار تیمی هستند که در پنج هفته نخست فصل موفق به کسب برد نشدند و در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارند. امشب مازندرانی‌ها و قزوینی‌های لیگ برتر برای شکستن طلسم نبردن‌های‌شان در فصل جاری رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند و یک دوئل پایین جدولی را برگزار می‌کنند.

هر ۲ تیم از پنج مسابقه ۲ تساوی کسب کرده‌اند و ۲ امتیازی هستند. اما نساجی به لطف تفاضل گل بهتر در رتبه چهاردهم قرار دارد و شمس‌آذر هم با ۲ امتیاز تیم پانزدهم جدول است.

الهامی و بازیکنانش که پس از چهار هفته تقریبا بحرانی، در هفته پنجم مسابقات توانستند با ارائه یک بازی منسجم و با کیفیت استقلال مدعی و پرمهره را در قائمشهر با نتیجه تساوی متوقف کنند و حتی در آستانه برد قرار بگیرند، امشب امیدوارند با توجه به اضافه شدن چهار بازیکن خارجی و تقویت خط میانی و ساختار دفاعی تیم بتوانند از قزوین سه امتیاز به دست بیاورند و از قعر جدول جدا شوند.

شمس‌آذر - نساجی؛ دوئل قعرجدولی‌ها برای نخستین برد فصل

هر ۲ تیم در پنج مسابقه‌ این فصل موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌شان نشدند. البته در این موضوع شمس‌آذر ضعیف‌تر از نساجی عمل کرد. نساجی در پنج مسابقه ۶ گل دریافت کرد و دروازه شمس‌آذر در پنج مسابقه ابتدای فصل هشت بار باز شد که آن‌ها را همراه با چادرملو در رتبه اول ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ تا اینجای فصل قرار داده است. یعنی الهامی و بازیکنانش امشب در قزوین مقابل ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ قرار می‌گیرند و فرصت دارند که با توجه به تقویت خط میانی و توان تهاجمی از این ضعف به سود خود بهره بگیرند.

البته شمس‌آذر از نظر گلزنی با یک گل بیشتر نسبت به نساجی عملکرد بهتری در پنج مسابقه اخیر داشت. اما این تیم قزوینی به دلیل جدا شدن مهره‌های اثرگذارش شرایط فصل گذشته را ندارد. جدایی بازیکنانی مانند پوریا سرآبادانی، محمد پاپی و فراز امامعلی از شمس‌آذر به ساختار تثبیت شده این تیم در فصل گذشته لیگ برترآسیب زد و حالا سعید دقیقی در تلاش است تا با بازیکنان جدید و کمتر شناخته‌ شده‌اش شمس‌آذر را از نو بسازد.

الهامی که در بازی قبلی مقابل استقلال از کوین یامگا و محمد منتظر استفاده کرد احتمالا در این مسابقه نیز این ۲ بازیکن تازه اضافه شده خارجی به نساجی و الکساندر مرکل و محمد عیسی را نیز به زمین بفرستد تا فرصت کسب نخستین برد در قزوین را از دست ندهد.

شمس‌آذر - نساجی؛ دوئل قعرجدولی‌ها برای نخستین برد فصل

بازی‌های رودررو

۲ تیم تا کنون سه بار مقابل هم قرار گرفتند که ۲ بازی مربوط به فصل گذشته لیگ برتر و یک بازی هم تدارکاتی و پیش از فصل بیست‌وسوم لیگ بود. حاصل این تقابل‌ها تا کنون ۲ برد برای شمس‌آذر و یک برد برای نساجی بود.

نخستین دیدار ۲ تیم ۲۴ تیر امسال پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه کارگران تهران برگزار شد و با تک گل دقیقه ۷۰ مهدی محمدی و روی اشتباه رشید مظاهری در دریافت توپ به سود شمس‌آذر پایان یافت. دومین تقابل ۲ تیم هم دیدار هفته پنجم لیگ برتر بود که شمس‌آذر با گل‌های پوریا سرآبادانی و رحمان جعفری موفق شد ۲ - ۱ نساجی را شکست دهد.

بازی سوم نساجی و شمس‌آذر نیز ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ و در هفته بیستم لیگ برتر برگزار شده بود که نساجی در قائمشهر توانست شمس‌آذر را با تک‌گل مهرداد عبدی شکست دهد. بردی که برای نساجی با توجه به موقعیتش در جدول و تلاش برای بقا از اهمیت زیادی برخوردار بود و آغاز دوباره لیگ برای نساجی‌چی‌ها و روشن شدن روزنه‌های بقا در لیگ برتر محسوب می‌شد. امشب نیز نساجی فرصت دارد تا این بار با برد در زمین شمس‌آذر از بحران و قعر جدول فاصله بگیرد.

نساجی‌چی‌ها پس از بازی با استقلال یک دیدار تدارکاتی نیز با پاس همدان برگزار کردند که در آن نیمکت‌نشینان نساجی به میدان رفتند و موفق شدند با سه گل حریف تدارکاتی‌شان را شکست دهند.

داوری دیدار شمس‌آذر قزوین و نساجی را کوپال ناظمی بر عهده دارد و حسن ظهیری، مرتضی سلمان‌نژاد و سعید رحیمی‌مقدم کمک‌های او در این مسابقه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha