۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85608302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پکن: چین آماده کمک بشردوستانه بیشتر به اوکراین است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه چین با اشاره به اینکه چهار محموله کمک بشردوستانه برای اوکراین فرستاده شده، اعلام کرد که پکن آماده ارائه کمک بیشتر در این زمینه به کی‌یف است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شینهوا، «وانگ یی» در دیدار با «آندری سیبیها» وزیر امور خارجه اوکراین در نیویوک تاکید کرد که چین مایل به همکاری با کی‌یف به منظور حفظ شتاب در توسعه پایدار روابط دوجانبه است.

وانگ یی دیروز چهارشنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرد که چین همواره از حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه‌ها حمایت کرده است و این در مورد مساله اوکراین نیز صدق می‌کند.

وزیر امور خارجه چین گفت که پکن از نزدیک وضعیت بشردوستانه در اوکراین را زیر نظر دارد و تاکنون چهار محموله کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده و آماده عرضه کمک‌های اضافی بر اساس نیازهای اوکراین است.

وی افزود: چین همچنین مایل است ارتباط خود را با همه طرف‌ها از جمله اوکراین حفظ کند تا در اولین فرصت صلح به دست آید.

پیش از این نیز وانگ با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره جنگ اوکراین گفت وگو کردند. چین و روسیه روابط خود را در سال‌های اخیر تقویت کرده‌اند و تجارت دوجانبه از زمان شروع جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسیده است.

دولت‌های غربی پکن را به ارائه حمایت سیاسی و اقتصادی از روسیه متهم کرده‌اند؛ موضعی که چین آن را رد کرده و می‌گوید موضع بی‌طرف خود را در مناقشه اوکراین حفظ کرده است.

وانگ یی در دیدار با لاوروف گفت: روابط دوجانبه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است، اما مهمترین چیز این است؛ تا زمانی که ما به روابط دائمی خوب همسایگی پایبند باشیم، روابط دو کشور رو به جلو خواهد رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha