طباطبایی: به دنبال امید آفرینی کاذب نیستیم/ بدون مشارکت مردم نمی‌توان تصمیمات سخت گرفت

کیش- ایرنا- عضو شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه گفت: ما به دنبال امیدآفرینی کاذب در جامعه نیستیم و با مردم شفاف خواهیم بود؛ معتقدیم که حل مساله ناترازی‌ها در کشور جز با مشارکت همگانی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سید شهاب‌الدین طباطبایی در دیدار با مجمع سازندگان جزیره کیش اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۰ دچار یک سرخوردگی امید در جامعه شدیم که منجر به یک شکاف اجتماعی شد؛ با روی کار آمدن دولت چهاردهم بخشی از اعتماد از دست رفته بازآفرینی شده و امید مردم نسبت به آینده بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای تصمیمات سخت برای حل مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، افزود: دولت معتقد است هر آنچه به نفع مردم باشد باید انجام شود؛ در این مسیر سخت اول منافع قشر آسیب‌پذیر جامعه در نظر قرار گرفته می‌شود؛ این اطمینان را می‌دهیم که قرار نیست مردم از این تصمیمات سخت غافلگیر شوند.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: باید به کمک مردم تغییرات سخت را برای توسعه کشور آغاز کرد.

این اطمینان را می‌دهیم که قرار نیست مردم از این تصمیمات سخت غافلگیر شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه شخص رییس جمهور به پروژه وفاق ملی اعتقاد قلبی دارد، اضافه کرد: وفاق نیازمند گذشت، ایثار و همدلی است؛ معتقدیم که باید الفبای گفت و گوها مشترک باشد.

طباطبایی با تاکید بر اینکه برای اتحاد باید پیش فرض‌ها و نیت‌خوانی‌ها را در گفت و گوهای پیش‌رو کنار گذاشت، اظهار کرد: کشور بیش از هر دوره دیگری به اتحاد و وفاق ملی نزدیک شده است؛ این وفاق ملی، نه یک تاکتیک چهار ساله در دولت مسعود پزشکیان، بلکه یک استراتژی بلندمدت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی نقش مناطق آزاد تجاری و اقتصادی را در تحقق پروژه وفاق ملی تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی مناطق آزاد با ایده پردازی و مشارکت در توسعه، دولت را در این مسیر تنها نگذارند؛ اینجا می‌تواند در حوزه‌های مختلف نمونه و پایلوت مناسبی برای اجرای حکمرانی خوب در کشور باشد.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای ادامه داد: خوشبختانه امروز همه قوا و نهادهای کشور به این باور رسیدند که راه عبور از مشکلات وفاق و همدلی است؛ خوشحالیم که برای اولین بار وقتی رییس جمهور کشورمان در سفر خارجی است، به جای ایجاد بحران در داخل کشور شاهد تقویت اتحاد و همدلی هستیم؛ آزادی زندانیان و بازگشت دانشجویان ممنوع‌التحصیل و حل و فصل پرونده روزنامه‌نگاران محصول تدبیر قوه قضاییه و در راستای پروژه وفاق، امر مبارکی است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت همچنین در ادامه به سخنان رییس جمهور ایران در سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در هراس از تاثیرگذاری سخنان رییس جمهور کشورمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، اقدام به تحریف سخنرانی دکتر پزشکیان و تنش آفرینی در فضای رسانه‌ای کردند؛ لازم است مراقبت کنیم در زمین دشمنان کشور بازی نکنیم.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست تا ضمن انتقاد سازنده از دولت، تمامی تلاش خود را برای امیدآفرینی و اعتماد سازی در جامعه به کار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha