۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85608359
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی اصفهان جمعه رایگان است

اصفهان- ایرنا- سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: بازدید از همه بناها و محوطه‌های تاریخی این استان، روز جمعه ششم مهر به مناسبت «روز جهانی گردشگری» رایگان است.

شهرام امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق تصمیم وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردا بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان‌ها از جمله اصفهان رایگان است.

امیری گفت: ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی در استان اصفهان وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، سالانه ۲۷ سپتامبر (ششم مهر) را به‌عنوان «روز جهانی گردشگری» گرامی می‌دارد؛ دلیل انتخاب چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در باره نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی(یک‌هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha