قالیباف: وفاق مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم در اجرای برنامه هفتم توسعه است

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وفاق مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم بر سر اجرای برنامۀ هفتم توسعه است، گفت: موفقیت دولت موفقیت همه ما است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف امروز پنجشنبه در سی‌وششمین گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس اظهار داشت: در گذشته ما با کمک به دولت سیزدهم، یک برنامه توسعه پنجساله طراحی کردیم و تلاشمان این بود که این برنامه نسبت به برنامه های دیگر واقعی‌تر و عملیاتی‌تر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید به دور از همه حاشیه‌ها به عملی کردن برنامه هفتم توسعه بپردازیم.

قالیباف ادامه داد: امروز شرایط به‌گونه‌ای شده است که باید این برنامه را مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم اجرایی کنند. اگر دولت بر وفاق تاکید دارد و مقام معظم رهبری فرمودند موفقیت این دولت موفقیت همه ماست، رئیس جمهور نیز بر این تاکید دارد که میثاق ما برنامه هفتم است، همه ما باید دست به دست هم دهیم این برنامه هفتم را که می‌تواند تحولی در اقتصاد ایجاد کند، اجرایی کنیم.

وی افزود: امروز به اندازه‌ای که درآمد داریم، به همین اندازه از اموال، انرژی‌های فسیلی و معادنمان را هدر می‌دهیم، ما امروز در برنامه هفتم متمرکزیم تا جلوی این هدر رفت را بگیریم.

وی تاکید کرد: امروز یک عرصه جنگ اقتصادی است که حضرت آقا فرمودند من همیشه بیشتر از بقیه دغدغه فرهنگ را داشتم اما اقتصاد اولویت ما است.

قالیباف با بیان اینکه ۵ مهر روز آزادسازی و شکست حصر آبادان است، یادآور شد: این عملیات نقطه عطفی در دفاع مقدس شد و باید به آن توجه شود؛ کما این‌که در هر بخشی دچار چالش و مشکل در کشور هستیم به‌دلیل بی‌توجهی به این نقاط عطف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در آستانه سالگرد طوفان الاقصی هستیم، ادامه داد: امام در سال ۶۳ فرمودند که همه مشکلات ما از رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی و آمریکاست؛ وزیرخارجه آمریکا هم بعد از عملیات طوفان‌الاقصی گفت که اگر اسرائیل هم وجود نداشت باید یک اسرائیل ایجاد می‌کردیم.

قالیباف یادآور شد: رزمندگان و جبهه مقاومت در غزه با یک جمعیت بسیار محدود و اندک عملیات را انجام دادند و یک سال است که مقابل ارتش تا بن‌دندان مسلح ایستاده و مقاومت می‌کنند که باورها و فرهنگ آن به انقلاب اسلامی بر می‌گردد؛ امام در ابتدای انقلاب فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد تا این فرهنگ زنده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha