پاکستان: متعهد به گشایش روزنه‌های جدید همکاری با ایران هستیم

اسلام‌آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به ایده رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی ریلی و جاده‌ای میان کشورهای منطقه برای تسهیل تبادلات و مراودات تاکید کرد که پاکستان متعهد به گشایش روزنه‌های جدید همکاری برای کشور برادر خود ایران است.

به گزارش ایرنا، ممتاز زهرا امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره نشست روز گذشته دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در نیویورک، گفت: ایران همسایه نزدیک و برادر ما است و انجام دیدارهای رسمی در سطوح بالاتر همواره در دستور کار دو کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: ایران و پاکستان از کانال‌های مختلف ارتباطی با یکدیگر گفت وگو و همکاری می کنند که شامل جنبه‌های مختلف به ویژه مراودات تجاری و اقتصادی می شود.

ممتاز زهرا درباره ایده دکتر پزشکیان درباره ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی ریلی و جاده‌ای میان کشورهای منطقه و برای تسهیل تبادلات و مراودات میان مردم، تاکید کرد: پاکستان متعهد به تقویت روابط سنتی و برادرانه با ایران و مشتاقانه خواستار گشایش روزنه‌های جدید همکاری میان دو کشور برادر است.

براساس این گزارش، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان روز چهارشنبه به وقت محلی در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور با اشاره به ایده خود برای ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی ریلی و جاده‌ای میان کشورهای منطقه، برای تسهیل تبادلات و مراودات میان مردم، گفت: اجرای این ایده نیازمند طرح و برنامه جامعی است که همه مقتضیات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ارتباطی در آن لحاظ شده باشد. این طرح می‌تواند باعث تسریع رشد و پیشرفت و هر چه نزدیک‌تر شدن مردم منطقه به یکدیگر شده و منافع همه کشورها را تامین کند.

سران ایران و پاکستان توافق کردند که کارگروهی مشترک زمینه‌ های گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و نیز رفع مشکلات پیش‌روی خط لوله گاز میان دو کشور را بررسی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha