تبیین ابعاد جنگ هشت ساله برای نسل جوان نیازمند کار عمقی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت:آنچنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند باید چرایی جنگ هشت ساله برای نسل جوان تبیین شود که تحقق این مهم نیازمند همت پژوهشگران، فرماندهان و متخصصان است.

سید شمس‌ الدین موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله در واقع یک جنگ جهانی سوم با تمرکز و پشتیبانی عراق و حمایت آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی بود.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که مدت بسیار کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سپری می شد، اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای بود که نیروهای مسلح ایران سازماندهی منظمی نداشتند و به لحاظ مالی، پشتیبانی و تجهیزات آماده نبودند.

این مسوول با بیان اینکه جوانان امروز باید بدانند جنگ چگونه بر کشور ما تحمیل شد، ادامه داد:رزمندگان انقلاب اسلامی در طول جنگ هشت ساله دفاع مقدس صرفا از خاک کشور دفاع نکردند بلکه چیزی بالاتر از آن و برای صیانت از حیثیت، کیان و شرف کشور و برای دفاع از اسلام در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستادند.

موسوی افزود: مقام معظم رهبری در رهنمودهای اخیر خود به توصیف جنگ پرداختند و لزوم تبیین این مساله را به ویژه برای نسل جوان خواستار شدند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع نگاه عمیقی دارند، گفت: ایشان یک نگاه توصیفی و یک نگاه تبیینی داشتند که نگاه توصیفی شامل شرایط و عملیات انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بر لزوم تبیین جنگ هشت ساله دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط منطقه و کشتار وحشیانه ۴۲ هزار انسان بی گناه در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، این مهم اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار داشت: امروزه به رغم شکل گیری موج اعتراضات در دانشگاه های آمریکا، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که همچنان حمایت خود را از اسرائیل ادامه خواهند داد.

موسوی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، طولانی‌ترین جنگ بعد از جنگ ویتنام است، افزود: تبیین ابعاد مختلف این جنگ باید از سوی متخصصان و اهالی فن مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه پیش از این ۲ واحد درس اختیاری در دانشگاه ها با عنوان معارف دفاع مقدس برای دانشجویان علاقه‌مند تدریس می شد، خاطر نشان کرد: امسال با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال تحصیلی جاری گذراندن این واحد برای تمامی دانشجویان الزامی و اجباری شده است.

وی یادآور شد: انجام چنین کاری می تواند آگاهی جوانان ایرانی را نسبت به دفاع مقدس افزایش دهد و زمینه انتقال آن را به دیگران فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha