رئیس‌جمهور با مواضع صلح‌دوستی ایران حجت را بر جهانیان تمام کرد

اصفهان - ایرنا - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در سازمان ملل با تشریح مواضع صلح‌دوستی ایران و محکومیت جنایت اسرائیل حجت را بر جهانیان تمام کرد.

عباس مقتدایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره محورهای مطرح شده از سوی ریاست‌جمهوری در سخنرانی مجمع‌عمومی سازمان ملل افزود: رئیس‌جمهور ایران به دنبال وفاق در داخل کشور و تعامل با خارج کشور است و این نماد برجسته از سوی رئیس‌جمهور مطرح و حجت بر جهانیان تمام شد که ما مدافع صلح جهانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته نیز این مواضع از سوی ایران در سازمان ملل مطرح شده بود، گفت: مواضع اصولی جمهوری اسلامی و منطقه به صراحت بیان شده و آنچه اساس صحبت رئیس‌جمهور در اجلاس مجمع‌عمومی مطرح شد، تبیین همین دیدگاه است.

مقتدایی ادامه داد: معتقدم در هزاره سوم بشریت نباید عقب گردهای دوران قبل از تمدن را بپذیرد و جنایتی که اسرائیل در غزه و لبنان انجام می‌دهد محکوم به شکست است.

وی گفت: «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران به طور اصولی به مواضع ایران و موضوعات عدالت‌طلبی پرداخت و تبیین مواضع ایران و محکومیت جنایت علیه بشریت سر خطی بود که از سوی ریاست‌جمهوری به درستی مطرح شد.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب به وقت ایران برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد. نخستین سخنرانی رییس جمهور در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همراه بود بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان بدنبال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha