پوستر سومین جشن ملی مهر سینمای ایران در کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - پوستر سومین جشن ملی مهر سینمای ایران در استان کرمان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان در رفسنجان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، دبیر سومین جشن ملی مهر سینمای ایران در استان گفت: این رویداد امسال از اواخر شهریورماه تا ۱۰ مهر در سراسر کشور برگزار خواهد شد و ۱۲ مهر مراسم ملی و جمع بندی جشن‌های استانی در تهران به کار خود پایان می‌دهد.

امیر عابدین پور تصریح کرد: هدف اصلی رویداد جشن ملی مهر سینمای ایران، تقویت همدلی و اتحاد بین سینماگران کشور است تا تمرکز نگاه‌ها در سینما از پایتخت به سمت استان‌ها تغییر یابد و نگاه مرکزگرایی موجود شکسته شود.

دبیر سومین جشن ملی مهر سینمای ایران در کرمان خاطر نشان کرد: در این رویداد سعی بر استفاده حداکثری از توانایی‌های جوانان و هنرمندان شهرستان رفسنجان در حوزه‌های مختلف اجرایی جشن اعم از هنری، سمعی و بصری و غیره از شده است.

وی گفت: بخش اصلی جشن شنبه هفتم مهرماه در مجموعه تاریخی خانه حاج آقاعلی و با حضور جمعی از هنرمندان شاخص سینمای استان کرمان و شهرستان رفسنجان و همچنین هنرمندان شاخص حوزه های هنری و فرهنگی دیگر برگزار خواهد شد.

این فیلمساز و مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: بخش اصلی جشن دورهمی هنرمندان و تقدیر از فعالان سینما در استان کرمان است و از این بین یک نفر منتخب عنوان هنرمند استانی به دبیرخانه جشن در تهران معرفی می شود تا در جشن متمرکز در تهران حضور داشته باشد.

وی همچنین از افتتاح سینما هنر در مجموعه خجسته شهرستان رفسنجان و اضافه شدن یک سینما به چرخه اکران فیلم در کشور به مناسبت این جشن در روز هفتم مهرماه خبر داد.

عابدین پور افزود: افتتاحیه نمایشگاه منتخب پوسترهای سینماگران استان کرمان از دیگران برنامه‌های این رویداد است و این نمایشگاه از شنبه به مدت هفت روز افتتاح می شود و بازدید برای عموم مردم رفسنجان آزاد خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین ویژه‌نامه‌ مکتوبی شامل مجموعه اطلاعات جشن و پیام‌های هنرمندان فیلمساز استان، تاریخچه سینما در رفسنجان و غیره به شکل مکتوب منتشر و مراسم جشن رونمایی خواهد شد.

سید محسن سجادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان نیز گفت: رفسنجان به‌عنوان قطب سینمای کرمان شناخته می‌شود و انجمن سینمای آن طی ۱۰ سال گذشته نقش موثری در شناساندن سینمای کوتاه و بلند استان داشته است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شهر کرمان، هفتم مهر میزبان سومین جشن مهر سینمای ایران در استان کرمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha