۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85608494
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ نفر از یاوران وقف گیلان تجلیل شدند

۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85608494
۱۰۰ نفر از یاوران وقف گیلان تجلیل شدند

رشت - ایرنا - ۱۰۰ نفر از هیات امناء، واقفان، خیران، ائمه جماعات و خادمان بقاع متبرکه و امام زادگان گیلان امروز (پنجشنبه) در همایش یاوران وقف در حرم مطهر فاطمه اخری (س) رشت تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش گفت: سرمایه بزرگ موقوفات، ظرفیت عمده در سازمان اوقاف و امور خیریه است و هم‌اینک ۸۰۵ نیت احصا و در حال اجراست.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصرالدین نوری‌زاده اظهار کرد: بیشترین نیت واقفان در حوزه موقوفات کشور متعلق به سید و سالار شهیدان، هزینه های برگزاری مراسم‌ها، عزاداری‌ها و زیارت آن حضرت است.

وی بیان کرد: هدایت نیات واقفان به نیازهای روز از جمله ازدواج جوانان، حمایت از فعالیت‌های علمی، قرآنی، پژوهشی، دانش بنیان و اشتغال از سیاست های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در سازمان اوقاف به دنبال مدیریت ارتقاء بهره‌وری موقوفات، افزایش منافع موقوفات و اجرای نیات واقفان هستیم و این موارد مورد تاکیدست.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در دوره جدید بر سه ماموریت حفظ عین افزایش بهره‌وری و اجرای نیات واقفان توجه ویژه دارد اضافه کرد: واقفان اموالی را بر اساس نیاتی وقف می‌کنند از اینرو اجرای امینانه موقوفات باید اجرا شود.

حجت‌الاسلام نوری زاده با بیان اینکه اعتماد مردم به اوقاف، بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف و امور خیریه است ادامه داد: اعتماد مردم تقویت کننده هویت اجتماعی سازمان اوقاف است بنابراین برای پیشبرد ماموریت‌های این سازمان باید اعتماد مردم جلب شود.

وی منابع انسانی مومن و متخصص را از دیگر سرمایه های در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه خواند و اظهار کرد: فعالیت‌های مهم این سازمان در حوزه اجرای نیات و فعالیت فرهنگی در بقاع با تلاش نیروی انسانی انجام می‌شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فرهنگ بیگانه در کشور بیان کرد: این دغدغه رهبری بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین باید برای تبدیل مساجد و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هر منطقه تلاش شود.

گیلان دارای پنج هزار موقوفه، ۲۳ هزار رقبه و ۹۵۱ بقعه متبرکه است؛ ۳۰ شهریور تا پنج مهرماه هفته وقف نام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha