تکمیل موزه بزرگ یزد در انتظار تامین اعتبار/بازدید از برخی موزه‌ها، امروز رایگان است

یزد- ایرنا- رییس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: فاز اول موزه بزرگ این استان نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

"الهه الوندیان" روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه موزه بزرگ یزد به عنوان موزه مادر، پشتیبان سایر موزه های استان خواهد بود، افزود: اقدامات زیربنایی، مرمت و استحکام بخشی بنای موزه بزرگ یزد به طور کامل انجام شده و برای تکمیل و آماده سازی نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه طرح محتوایی موزه بزرگ یزد توسط کارشناسان متخصص این حوزه تدوین می شود، گفت: موزه بزرگ یزد، ویترین آثار شاخص این شهر تاریخی از ادوار مختلف و به عنوان موزه مادر، پشتیبان سایر موزه های تخصصی استان خواهد بود، به عنوان مثال، یک زیلو از موزه زیلو را در این موزه به نمایش گذاشته و بازدید کنندگان را به سوی موزه اصلی آن در شهرستان میبد سوق می دهیم.

رئیس گروه موزه های استان یزد با بیان اینکه پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری و آغاز هفته ملی این رویداد است، افزود: پنجشنبه پنجم مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری، بازدید از ۱۱ موزه‌ و تمام اماکن تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی یزد رایگان است.

الوندیان با بیان اینکه در سطح استان یزد ۳۶ موزه فعال است، گفت: ۱۸ موزه در مرکز شهر یزد و ۱۸ موزه نیز در شهرستان های استان فعال هستند که ۱۱ موزه زیر نظر مستقیم اداره کل میراث فرهنگی است و بقیه توسط ارگان های مختلف و اشخاص حقیقی اداره می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha