سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی امسال بین دستگاه‌های متولی در استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید جهانشاهی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: از مجموع این اعتبار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به آبرسانی روستایی و عشایری، هزار میلیارد ریال به راه روستایی و عشایری، ۵۰۰ میلیارد ریال به مدارس و ۳۰۰ میلیارد ریال به آبخیزداری استان تخصیص یافت.

وی افزود: کارگروه توسعه مهارت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تشکیل شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اعلام دهیاری‌های دارای شرایط برای تخصیص کد دستگاه اجرایی گفت: در این خصوص ۴۴ دهیاری استان براساس شرایط اعلامی به مرکز اعلام شد که ۲۷ دهیاری در نهایت توسط سازمان برنامه و بودجه تایید نهایی شدند و کد گرفتند.

وی بیان کرد: کد دستگاه اجرایی به دهیاری‌های تایید شده برای استفاده این دهیاری‌ها از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در آینده است.

جهانشاهی با اشاره به توانایی بسیاری از دهیاری‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی با بازدهی و کیفیت مناسب، گفت: با تخصیص بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال آینده به دهیاری‌های دارای کد دستگاه اجرایی، اجرای پروژه‌های عمرانی مورد نیاز در روستاها به ویژه تکمیل طرح‌های نیمه تمام را دهیاری‌ها بر عهده بگیرند.

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی از آبان

وی همچنین گفت: با ابلاغ فرمان رئیس جمهور، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ در خراسان جنوبی همزمان با سایر استان‌های کشور در آبان امسال اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شد اظهار کرد: سرشماری امسال، ششمین سرشماری کشاورزی کشور خواهد بود و هدف از اجرای آن فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی است که با مراجعه ماموران آمارگیر و مصاحبه با همه بهره برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: در این سرشماری، آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از قبیل انواع باغ، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ماشین‌ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها، اطلاعات سامانه آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره برداران استخراج و ثبت می‌شود.

جهانشاهی گفت: براساس نتایج سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳، تعداد بهره برداران فهرست شده در خراسان جنوبی حدود ۸۲ هزار و ۸۴۵ بهره‌بردار بوده است.

وی بیان کرد: این سرشماری از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز انجام خواهد شد و حدود ۴۰۰ نفر عوامل اجرایی در آن همکاری دارند.

توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، تبیین ضرورت تشکیل کارگروه توسعه مهارت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اعلام دهیاری‌های دارای شرایط برای تخصیص کد دستگاه اجرایی و اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در آبان سال جاری از دستورکارهای این جلسه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha