دیدار و گفت‌وگوی وزیر اقتصاد ایران با وزرای اقتصاد ازبکستان و قطر

تهران - ایرنا - ️در حاشیه نشست وزرای بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا، وزیر اقتصاد کشورمان با همتای خود از کشورهای قطر و ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، «عبدالناصر همتی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه دیدارهای خود در کشور ازبکستان و در حاشیه اجلاس وزرای بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا با وزیر امور اقتصادی و دارایی قطر دیدار کرد.
️وزیر اقتصاد قطر در این دیدار، با بیان اینکه ایران برای قطر اهمیت دارد، گفت: ایران تجربیات ارزشمندی در حوزه های مختلف به خصوص مسائل مالی دارد که خرسندیم در آینده نزدیک ضمن میزبانی از رئیس جمهور ایران، کمیته مشترک تبادلات مالی دو کشور نیز فعال شود.
️در ادامه این دیدار نیز همتی گفت: قطر برای ما شریک راهبردی است و ابراز امیدواری کرد، در ملاقات وزرای خارجه دو کشور، توافقات برای تسهیل گری استفاده از ظرفیت های فی مابین انجام شود.

همچنین ️در حاشیه نشست وزرای بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا، وزیر اقتصاد ایران با «جمشید انور اویچ قوچقاراف» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کشور ازبکستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار توافقات انجام شده در دولت قبل مورد پیگیری قرار گرفت و حل مشکلات پولی بانکی بین دو کشور، توسعه روابط ترانزیتی بین دو کشور و افزایش تجارت تا یک میلیارد دلار محور گفتگوی وزرای دو کشور نیز بود.

دیدار و گفتگوی وزیر اقتصاد ایران با وزرای اقتصاد ازبکستان و قطر

️وزیر اقتصاد ازبکستان هدف از برگزاری و میزبانی اجلاس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا در ازبکستان را برای معرفی فرهنگ این کشور به جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: رویکرد دولت جمهوری ازبکستان تعمیق روابط است و یکی از اهداف همکاری با ایران، توسعه کریدورها است.

ب️ه گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد به منظور شرکت در نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا به کشور ازبکستان سفر کرده است.
️ شرکت در نشست سالانه وزرای اقتصاد بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا، شرکت در جلسه رسمی اعضای هیأت عامل و دیدارهای دوجانبه با مقامات کشورهای مختلف از اهداف این سفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha