چهار هزار سند علیه جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه شد

گرگان- ایرنا- رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در دفاع از حقوق مردم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار سند به مرکز دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه شد.

به گزارش ایرنا حسن عبدلیان‌پور روز پنجشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: ‌در مساله فلسطین، رییس وکلای بین‌المللی (ژیل دوور) که بیش از ۲۵۰ هزار وکیل را مدیریت می‌کند با دعوت رییس قوه قضاییه به ایران سفر کرد.

وی بیان کرد: در سفر اخیر به روسیه و شرکت در اجلاس «بریکس» با افریقای جنوبی که موفقیتی بزرگ در محکومیت رژیم صهیونیستی داشت تفاهمات خوبی انجام شد.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه یادآور شد: مرکز وکلا به عنوان بازوی توانمند اجرایی قوه قضاییه برای مردمی‌سازی دستاوردهای خوبی داشته و این مساله را رییس دستگاه قضا در مناسبت‌های مختلف و آخرین بار در دیدار مسوولان قضایی با رهبر معظم انقلاب نام مرکز را به نیکی مطرح کردند.

وی ادامه داد: اقدامات کمیسیون حقوق عامه گلستان با توجه به عملکردی که در ارائه خدمات معاضدتی و حقوقی به مردم داشته توانسته رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.

وی اضافه کرد: این دستاورد برای این استان، علیرغم تعداد وکلای کمتر نسبت به برخی دیگر از استان‌ها و کوچک‌تر بودن به لحاظ پهنه جغرافیایی در مقایسه با بسیاری از استان‌ها، نشانگر تعاملات سازنده و هم‌افزایی مناسب با دادگستری گلستان است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همچنین به عملکرد و الگوی خدمت‌رسانی مرکز به عنوان یک الگوی برتر جهانی اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران یکی از نهادهایی است که در زمینه ارائه خدمات در مساجد و اماکن عمومی با مرکز همراهی دارد، بطوری که این همراهی سبب شد تا در اجلاس جهانی شهرداری ها در برزیل طرح خدمت‌رسانی مرکز شد.

عبدلیان‌پور بیان کرد: در برنامه‌های خود ارائه خدمت در بقاع متبرکه را ارائه دادیم و در سراسر کشور این اقدام انجام می‌شود و بازخورد ویژه‌ای داشته و پیگیر هستیم که امورات مردم ختم به خیر شود.

وی خاطرنشان کرد: این خدمات موجب حل و فصل بسیاری از پرونده‌ همچون پرونده‌ای در شهری ری با ۴۰۰ شاکی شده که آن پرونده را به برکت مسجد به صلح و سازش رساندیم.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به بحث ورود مرکز در امر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در مدارس با هماهنگی وزارت مربوطه سرفصل‌های «زنگ حقوقی» را طراحی کردیم که بر آن اساس وکلا و کارشناسان مرکز در ساعاتی مشخص در مدارس مسائلی که می‌تواند به دانش آموزان کمک کند را آموزش می‌دهند.

عبدلیان‌پور افزود: تلاش داریم تا دانش‌آموزان با حقوق و تکالیف‌شان آشنا شوند یعنی باید بدانند چه حقی و چه وظیفه‌ای دارند که در این راستا براساس هماهنگی با شورای تبیین کتب درسی، کلید واژه‌هایی را مشخص و در کتب درسی گنجاندیم تا جامعه هدف این حقوق را آموزش ببینند.

تاکید بر تقویت دیپلماسی قضایی در سطوح بین‌المللی

رییس کل دادگستری گلستان هم در این نشست با اشاره به اقدامات موثر مرکز وکلا در عرصه بین‌المللی گفت: باید دیپلماسی قضایی را در سطح بین‌المللی تقویت و نظام قضایی ایران را در سطح جهان تبیین کنیم.

حیدر آسیابی ابراز رضایت ریاست قوه قضاییه و بیان وی از عملیاتی‌سازی سند تحول قضایی از سوی مرکز را افتخاری بزرگ برای این مجموعه دانست و اضافه کرد: در بحث حقوق عامه مرکز به واقع اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

وی حضور مرکز در ارائه خدمات حقوقی و معاضدت‌های قضایی در زندان‌ها، مساجد و راه‌اندازی سامانه ۱۲۹ و ارائه کارشناسی‌های جدید را یک نوآوری برای کشور قلمداد کرد و افزود: در حوزه کارشناسی در برخی زمینه‌ها و موضوعات کمبود کارشناسی داشتیم که در رشته‌های جدید همچون هوش مصنوعی و فضای مجازی با مشکل مواجه بودیم که مرکز توانست با اقدامات خود این کمبودها را پوشش دهد.

آسیابی این اقدامات را نشانه عزم جدی مرکز وکلا در بحث حقوق عامه دانست و گفت: حضور در مساجد اقدامی مبارک و موثر و اثر بخش بوده که در گلستان نیز شاهد اقدامات خوبی هستیم که موجب اعتماد عمومی به قوه قضاییه و جامعه وکلا گردیده است.

وی اقدامات و رسالت مرکز در برابر آگاهی حقوقی مردم و در سطح بین‌الملل و ارائه مواضع مشخص در رخدادهای ملی و بین‌المللی را یک ضرورت دانست و افزود: در مسائلی همچون تحریم‌ها و فلسطین و دفاع از حقوق ملت ایران از جمله مواردی است که مرکز موضع خوبی داشته، زیرا هیچ قشری نمی‌تواند همچون حقوقدانان ابعاد این مسائل را بشکافند و آثار و تبعات آن را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha