کلنگ‌زنی طرح گردشگری در جیرفت/ منابع طبیعی: مجوز ما را ندارد

جیرفت- ایرنا- کلنگ‌ احداث مجموعه‌ای گردشگری روز گذشته(چهارشنبه) با حضور مدیرکل میراث فرهنگی کرمان، مدیرکل دیوان محاسبات استان، فرماندار جیرفت و بخشدار ساردوییه این شهرستان بر زمین خورد اما امروز با اعتراض منابع طبیعی جنوب کرمان مواجه شد و از ادامه کار جلوگیری به عمل آمد. 

به گزارش ایرنا آنطور که گزارش شده پیمانکار پروژه در محل اعلام کرده مجوز آب منطقه‌ای را نداریم و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری حین کلنگ زنی طرح گفته است که موافقت های اصولی را در کارگروه میراث گرفته‌ایم و با همراهی و هم افزایی مجوزها گرفته می شود.

توضیحات منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان در مورد این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: مجوز تخصیص زمین و واگذاری وجود نداشته اما کلنگ زنی کرده‌اند که در چارچوب قانونی باید مسیر مجوزها، تخصیص زمین و واگذاری طی شود.

قاسم رحیمی نیا افزود: متعجبم بعد از اینکه با آنها تماس گرفتم گفتند اشتباه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: تاکنون به چنین موردی برنخورده بودیم، آنهایی که چنین کاری کردند باید پاسخ بدهند.

این مسئول اظهار کرد: پایه و اساس یک طرح، زمین است و باید کارها و مجوزهای آن انجام شود بعد موافقت های دیگر از جمله در حوزه محیط زیست، آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و بنیاد مسکن گرفته شود که نمی دانم مجوز دیگری داشته‌اند یا خیر.

وی یادآور شد: کارگروه تخصیص زمین داریم از جهات مختلفی همچون وضعیت پوشش، سیل‌خیزی و فرسایش بررسی می شود و تشخیص می دهد که این زمین استعداد کاری را دارد یا ندارد.

رحیمی نیا ادامه داد: منابع طبیعی از سرمایه‌های ارزشمند کشور است، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی با جدیت بر اجرای قوانین و مقررات مربوط به حفاظت از منابع طبیعی نظارت می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچگونه فعالیتی که به منابع طبیعی آسیب برساند، انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی، هیچگونه فعالیت عمرانی در اراضی ملی جنوب کرمان بدون اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی مجاز نخواهد بود.

رحیمی نیا با تاکید بر اینکه ما از هرگونه فعالیتی که در راستای توسعه پایدار منطقه باشد، حمایت می‌کنیم افزود: اما این توسعه باید با رعایت اصول زیست‌محیطی و بدون آسیب رساندن به منابع طبیعی انجام شود.

کلنگ‌زنی طرح گردشگری در جیرفت/ منابع طبیعی: مجوز ما را ندارد

اظهارات مدیرکل میراث

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان نیز به ایرنا گفت: بعضی سازمان ها که در زمان لازم به استعلام پاسخ نمی دهند طرح اجرا می شود و اگر سوالی وجود داشته باشد با توجه به ارزش طرح یک هم‌افزایی شکل می گیرد.

سعید شاهرخی افزود: هرچه طرحی آرام تر و با آرامش پیش برود و به مسائل، مصائب و چالش های طرح پرداخته نشود، بهتر است.

وی ادامه داد: برخی چالش ها وجود دارد و اگر رسانه به آن بپردازد، حل موضوع را طولانی تر و همه را درگیر آن می کند اما اگر به آن نپردازد کمک می کند در یک جو آرامی مسیر پیش برود.

شاهرخی در پاسخ به این سوال که آیا می خواهید سایر دستگاه ها را در مقابل عمل انجام شده قرار دهید گفت: این هم بحثی است ولی گفتار خوبی نیست.

وی یادآور شد: رسانه‌ می تواند با ادبیات و گفتارش به طرح ها رونق و سرعت بدهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان درباره سخنان مدیرکل منابع طبیعی و نداشتن مجوز اظهار کرد: اگر به این موضوع پرداخته نشود به صورت بین دستگاهی حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی باید در اختیار سرمایه گذار باشیم، افزود: طرحی با این عظمت با پنج هزار میلیارد سرمایه گذاری در بخش ساردوییه که جای خواب گیر نمی آید باید با هم افزایی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد منابع طبیعی را پیش استاندار بکشانیم می کشانیم تا راضی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha