عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل محکم و مقتدرانه بود

کنگاور- ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با شمولیت خوب و بالا از موضع مقتدرانه و محکم بود.

حجت‌الاسلام وحید احمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دکتر پزشکیان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل ندای مظلومان جهان به خصوص مردم فلسطین و غزه را به گوش جهانیان رساند.

نماینده مردم شهرستانهای شرقی استان کرمانشاه با تصریح بر اینکه سخنرانی رییس جمهور محکم و مقتدرانه بود، افزود: رییس جمهور در سخنرانی خود ضمن محکومیت جنایات صهیونیست‌ها مواضع خود و نظام جمهوری اسلامی را به گوش روسای کشورهای جهان رساند.

احمدی اظهار کرد: به طور کلی سخنرانی خوب آقای رییس جمهور در سازمان ملل در راستای دفاع از حقوق مظلومان، محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و همچنین افشای عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر قابل تقدیر بود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان دکتر پزشکیان در خصوص احیای برجام افزود: بازگشت به مذاکرات برجام منوط به دست کشیدن آمریکایی‌ و اروپایی‌ از شرارت، رفتارهای خصمانه و طلبکاری‌ بی‌مورد آنهاست و همان طور که رییس جمهور اشاره کرد مذاکرات نباید یک طرفه باشد و طرفین به تعهدات خود عمل کنند.

احمدی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت از مذاکره در هیچ زمینه‌ای ابایی نداشته است اما مذاکره باید در شرایط مساوی و در راستای تامین منافع ملی و عمل کردن به تعهدات باشد، غربی‌ها تاکنون نشان دادند که به تعهدات خودشان عمل نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ سلاحی مخرب و غیرانسانی است که با هدف فلج کردن اقتصاد کشورها اعمال می شود اظهار کرد: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایت علیه بشریت است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی فراوان ناشی از تحریم ها نشان داد که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

دکتر پزشکیان تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha