رییس سازمان زندان‌ها: خانواده نیازمند ۷۵ زندانی در گرمسار ساماندهی شدند

سمنان - ایرنا - رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: خانواده نیازمند ۷۵ نفر از زندانیان این شهرستان به همت خیران ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی محمدی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حقوقی گرمسار در دادگستری این شهرستان بیان کرد: به همت خیران این شهرستان ۷۵ خانواده‌های نیازمند زندانیان این شهرستان ساماندهی شدند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه خدمت رسانی به خانواده زندانیان افزود: کمبود نیروی انسانی در همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های قضایی وجود دارد اما خدمت‌رسانی به جامعه هدف با توجه به تعداد پرونده‌های ورودی و کمبود قاضی در این شهرستان متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گرمسار گفت: تا کنون برای ۷۶ درصد اراضی کشاورزی و ۹۷ درصد اراضی ملی منابع طبیعی سند ثبتی صادر شده است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه بحران خشکسالی و مسایل مربوط به حبله رود در دستور کار سفر رییس قوه قضاییه و معاونان قضایی به استان سمنان قرار دارد، اظهار کرد: در جلسه ای ویژه با حضور معاون اول قوه قضاییه به مسائل آب گرمسار و بحران خشکسالی رسیدگی می‌شود.

تجهیزات بیمارستان معتمدی گرمسار فرسوده است

رییس بیمارستان معتمدی گرمسار در این جلسه با اشاره به موقعیت جغرافیایی گرمسار بیان کرد: این شهرستان در جاده ترانزیتی قرار دارد به همین دلیل آمار تصادفات آن بالا است.

محمد مومنی با بیان اینکه وجود صنایع و خطرات محیط کار نیز اغلب منجر به حوادثی می‌شود که روند کاری را در بیمارستان معتمدی افزایش می‌دهد، افزود: تجهیزات زیرساختی این بیمارستان فرسوده است و باید نسبت به نوسازی و بهسازی آن اقدام شود.

وی کمبود نیروی تخصصی در بیمارستان معتمدی گرمسار را از دیگر چالش‌های ایم مجموعه برشمرد و گفت: ۳۰ ردیف استخدامی خالی در بخش پرستاری وجود دارد که دستمزد پایین از جمله دلایل مهم کمبود نیرو محسوب می‌شود.

رییس بیمارستان معتمدی گرمسار ابراز کرد: پرداخت‌نشدن به موقع مطالبات کادر درمان توسط سازمان تأمین اجتماعی نیز مشکلات مالی این مجموعه را تشدید می‌کند.

۱۴۴ هزار نفر از مراکز بهداشت گرمسار خدمات دریافت کردند

رییس شبکه بهداشت گرمسار با بیان اینکه این شهرستان در مجموع ۱۰۱ هزار و ۸۳۲ نفر جمعیت دارد، افزود: در نیمه ابتدایی امسال ۱۴۴ هزار و ۳۷۱نفر به مراکز بهداشتی مراجعه داشتند.

بهرام قدس گفت: کمبود نیروی انسانی در بخش پرستاری و فوریت های پزشکی و سطح پایین دریافتی کارکنان بخش بهداشت و درمان از جمله مشکلات مهم این مجموعه است.

وی با بیان اینکه دستمزد کم باعث شده تا پرستاران و دانش‌آموختگان این رشته گرایش و تمایلی برای استخدام در مراکز درمانی دولتی نداشته باشند، بیان کرد: ناوگان اورژانس گرمسار قدمت بالای ۱۷ سال دارد و فرسوده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در نیمه ابتدایی امسال اورژانس گرمسار چهار هزار ماموریت توسط پنج ‌پایگاه انجام‌ داد، گفت: در حالی که آمبولانس ها مستهلک و نیروی انسانی کم است، این خدمات به نحو شایسته ارایه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha