انگلیس: اسرائیل و حزب‌الله لبنان از لبه پرتگاه فاصله بگیرند

لندن- ایرنا- وزیر امور خارجه انگلیس بدون محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان که تاکنون صدها کشته و هزاران مجروح بر جای گذاشته است، تاکید کرد که دو طرف از آنچه او «لبه پرتگاه» نامید، فاصله بگیرند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دیوید لمی ضمن بازنشر فرازهایی از سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات منطقه در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، ادعا کرد: بریتانیا در سازمان ملل متحد به دنبال درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس فوری میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل است.

وی افزود: زمان عقب نشینی از لبه پرتگاه فرا رسیده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان که روز گذشته به درخواست فرانسه برگزار شد، گفت: ما از خطر یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار حرف می‌زنیم؛ واقعیت این است که هم اکنون ما شاهد مناقشه در چند جبهه غزه، کرانه باختری، لبنان و دریای سرخ هستیم.

وی با اشاره به آمار بالای تلفات گفت: جنگ تمام عیار به نفع اسرائیلی‌ها و مردم لبنان نیست و من خواستار آتش‌بس فوری میان حزب الله لبنان و اسرائیل هستم.

درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بود.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیروهای حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین و با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس پیشتر با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تا زمانی که پروازهای تجاری جریان دارد، لبنان را ترک کنند. در این بیانیه آمده است: در صورت وخامت اوضاع سیاسی یا امنیتی، پروازهای تجاری خارج از لبنان ممکن است مختل یا در کوتاه مدت لغو شوند؛ جاده های سراسر کشور نیز بسته می‌شوند. اگر در حال حاضر در لبنان هستید، باید همین الان آنجا را ترک کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha